Gå til innhold

Hvordan omgjøre formatet viedo lagres i?

Anbefalte innlegg

Har nettopp anskaffet meg et digitalkamera (Casio Exilim) i det formålet å filme litt i ferien å mixe en liten film ut av det. Men når jeg skal overføre film som er tatt på kameraet til dataen og inn på Windows Movie Maker (har verken tid eller penger til å skaffe meg et annet program så finner jeg ut at Windows Movie Maker ikke støtter det formatet filmene på kameraet blir lagret i (det blir lagret i .MOV). Derfor lurte jeg på om noen kunne hjepe meg med å finne ut hvordan jeg kan enten omgjøre hvilket format det lagres i på kameraet eller om jeg kan gjøre så Movie Maker godtar den filtypen (igjen er det snakk om .MOV)????

Vet ikke om dette er i riktig forum eller om det kanskje er laget et emne om dette før, men isåfall hadde det vært hyggelig om emnet kunne blitt flyttet til riktig forum eller om non kunne gi meg link til tråden som kanskje omhandler dette.

Ville forresten gjerne hatt et raskt svar ettersom jeg helst skulle øvd meg lit og med tanke på at jeg drar på ferie på Torsdag.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er underkategorien for filmbaserte kameraer. Jeg regner med at du er veldig ung, og ikke vet hva film er. Med det mener vi ikke digitalt, men basert på film som i 35mm film, eller andre analoge foto-formater. Du skal poste spørsmålet ditt i en annen kategori. Ser du lenger ned på forumets forside finner du en egen kategori for video og filming.

Jeg har bedt moderatorene flytte tråden din til riktig plass for deg. Lykke til med problemet ditt. Du finner nok en løsning.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Gratisprogrammet Rad Video Tools kan konvertere .mov til noe Windows Movie Maker skjønner. http://www.radgametools.com/smkdown.htm.

For drøyt 150 kr ($29.95) får du Quicktime Pro som er langt enklere å bruke.

Tusen takk, dette kan nok være et program som kan hjelpe, har også vurdert å skaffe Quick time pro, men her strekker ikke pengene til før lønning.

Takker også PMnormal for at du hjalp meg med å flytte tråden, jeg beklager at det var i feil tråd, men som du sa er jeg litt for ung til å skille de to. Leitet bare etter et sted jeg kunne poste problemet mitt fort, beklager hvis det har skapt noen problemer...

Endret av Hockax
Lenke til kommentar

No sweat. Vi er vant med det etterhvert. Det er mye verre feilpostinger enn den du har foretatt. De fleste poster feil fordi de ikke gidder lese mer enn to setninger i slengen. I ditt tilfelle forstod jeg med en gang hva som var årsaken, og det var ikke latskap. Så du fortjente den lille hjelpen jeg gav deg, og nå er jo problemet løst også. Grattis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...