TheClown Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Heisann. Jeg har et laangt script hvor klokke som går riktig er veldig viktig. Problemet mitt er at serveren min står i USA og klokka går deretter (dvs. 2 time før oss). Jeg har maaange steder hvor jeg caller tiden og vil derfor finne en eller annen løsning som gjør slik at jeg ikke må endre det alle stedene. Jeg har prøvd date_default_timezone_set(), men jeg får det ikke til å funke. Slik ser scriptet mitt ut: <?php $timezone = "Europe/Oslo"; date_default_timezone_set($timezone) $dato_reg = date("Y-m-d"); echo $dato_reg; ?> Feilmelding: Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /mounted-storage/home20a/sub001/sc20063-GJYD/ru.net/vt/test.php on line 5 Linje 5 er $dato_reg = date("Y-m-d");. Hvis jeg setter på ; etter date_default_timezone_set($timezone) får jeg denne feilmeldingen istede: Fatal error: Call to undefined function: date_default_timezone_set() in /mounted-storage/home20a/sub001/sc20063-GJYD/ru.net/vt/test.php on line 3 Jeg har også prøvd å ikke sette Europe/Oslo i variable og heller "" i parentesene, men jeg får samme feil. Noen som veit hva jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Du må ihvertfall ha ; bak. Hvilken php versjon har du? date_default_timezone_set ble ikke med i PHP før 5.1.0 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 <?php $timezone = "Europe/Oslo"; date_default_timezone_set($timezone); $dato_reg = date("Y-m-d"); echo $dato_reg; ?> ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;*bakom alt* Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Les ovenfor igjen du Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) sorry!... leste ikke den delen EDIT: Du kjører ikke php-version 4.1? Endret 30. juni 2008 av Famen Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Er ikke så vanskelig det da <?php $unix = time() + 7200; echo date("H:i:s", $unix); ?> Jeg trur det var H:i:s EDIT: Glemte start og end tag Endret 1. juli 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Les igjen. jeg har en million date koder Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Scripte om til include? evnt case? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Okey Missa den du. Men har du prøvd Etc/GMT+2 ?? EDIT: http://www.php.net/manual/en/timezones.others.php og http://www.php.net/manual/en/timezones.php Endret 1. juli 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Tror kanskje det er PHP versjonen som er problemet her. Må bare rote opp åssen jeg oppgraderer til 5 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ja det kan godt være, hvilken leverandør har du? Må nesten spørre de. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 www.servage.net Har oppgradert PHP versjonen en gang før, må bare prøve å komme på åssen jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Har du ssh-tilkobling til den? Om det er debianbasert er det ikke verre enn "sudo aptitude install php5" "sudo /etc/init.d/apache2 force-reload" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå