Gå til innhold

Spørsmål: Hvor lenge har dere en telefon, og hva gjør dere med den i ettertid?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å spørre dere et enkelt spørsmål: Hvor lenge har dere i gjennomsnitt en telefon, og hva gjør dere med den etterpå?

Selv kan jeg si at jeg som oftest har en mobil i 2år, og gir den enten videre til noen i familien som ønsker den, eller beholder den som en "samling" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de til de blir nedslitt av min "røffe" bruk.

Min nåværende N73 (som jeg har hatt i rett over ett år) er nå på siste vers.

Nokia N70'en min før det varte i ca samme tid.

Og før det kan jeg ikke huske.

Det betyr vel at jeg kjøper ny telefon med over ett års mellomrom, pga fysiske skader på telefonen.

Edit: Når ny mobil er kjøpt inn blir den gamle knust om jeg ikke får solgt den (sjeldent)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Mine telefoner er i bruk til de slutter å virke. Når jeg skaffer meg ny, kaster jeg den gamle i bosset, eller legger den en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Jeg bruker nesten aldri mobilene mine. Men de blir byttet fordi de er for treige, eller virker ikke lenger. Skal sies at jeg nedgraderte til en brukt W810i jeg fant som ikke ett-tallet virket på fra en 1 år gammel k750i. :p

Nå skal jeg få meg en iPAQ og Neo Freerunner. Og den gamle mobilen går til søsteren min.

Lenke til kommentar

Siemens C25 - Døde en "naturlig" død etter tre år voldsomt hard behandling. Jeg pleide å trikse ( fotball style ) med den mens jeg ventet på bussen.

Siemens SL45 - Brukt fra Ebay, halvannet år i hard bruk før den bare slukket.

Siemens SL45i - Brukt fra Ebay, halvannet år i hard bruk før den bare slukket.

Siements CF62 - I bruk i to år, ligger i skuffa ubrukt det siste året.

Qtek 9100/HTC Wizard - I bruk i over tre år i "armor case" når jeg har den i baggen. Fikk nylig en kommentar om at den ser ubrukt ut og planlegger å bruke den til det kommer en god smartphone med non-Windows som frister.

--

Jeg bruker de vanligvis til de ikke fungerer lengre. CF62 er så treg og elendig at den "fungerte" ikke selv når den fungerte. :)

Lenke til kommentar

Kjøper inn noe nytt stort sett hver 2. måned, i alle fall det siste året. Vanligvis pleier jeg å ha de 3-4 måneder før jeg bytter de ut. Siden jeg har de så kort periode av gangen, selger jeg de ofte, men noen beholder jeg, som reserve telefoner, eller bare fordi jeg liker de godt.

Har hatt alftor mange mobiler det siste året, men er litt hekta på dette, så vanskelig å stoppe gitt :)

Har hatt disse de siste 12månedene:

- Qtek 9100/HTC Wizard (Solgt)

- SE P1i (Har den fortsatt)

- N95 (Solgte)

- Motorola Razr2 V8 (Solgt til brodern)

- HTC TyTN 2 (Solgt)

- Nokia N95 8GB (Har den liggende)

Nå om dagen bruker jeg en iPhone

Endret av Pixi
Lenke til kommentar

Har telefonene mine i ca 1 år. de fleste jeg har hatt har jeg hatt i ca ett år, da jeg enten har funnet et bedre abbonemang, eller en bedre telefon jeg vil ha.

Nå har jeg skaffet meg onecall, og da blir det ikke lenger noen "billige" telefoner lenger.

Har nå kjøpt meg en iphone kopi fra kina (iiphone), men den er et helvete å skrive meldinger med, så vi får se hvor lenge det blir til neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg bytter telefon med 1års mellomrom, har abbonemang med 1års binding så da blir det en ny i året. Den forige har jeg (nokia e65) og den før der en samsung e600 solgte jeg for 2,5 og en softis.... :p Som regel kaste jeg de/selger de når jeg er sikker på at den nye telefonen fungerer skikkelig (jeg kjøper stort sett siste skrik av telefoner og de er ikke altid til og stole på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...