Gå til innhold

Ny PC, slår seg av etter 1sec

erlingl

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt opp en ny PC med følgende hovedkomponenter:

Hovedkort:

Abit BD7II-RAID Hovedkort S478/533mhz, I845E, ATA/133,DDR

CPU:

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533, Socket PGA478,512kB

Minne:

DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)

Har også en ny strømforsyning (360w)

Følgende skjer, når jeg har koblett til alt (med HD):

-Kobler til strømmen, det lyser grønt på hovedkortet, ok

-Starter PC en, viftene begynner å gå, så blinker det rødt på hovedkortet og PC'en slår seg av (strømforsynings- og cpu vifta også)

-Det samme skjer hvis jeg prøver å starte en gang til.

Har prøvd følgende:

-Koblet fra CPU

-Koblet fra ram

-Koblet fra HD

-Kobblet fra alt fra hovedkortet

-Prøvd en annen strømforsyning

Er det noen som har gode råd:) Hvis en kobler fra alt på et hovedkort og setter på størm, så skal vel ikke strømforsynigen slå seg av når en prøver å starte??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifta er nok koblet riktig, den starter å går i 1 sec før det stopper.

Hvis en kun kobler til strømforsyningen til hovedkortet, og slår på pc'en er det normalt at strømforsyningen stopper da?? Er det noen som har greie på dette?

Lenke til kommentar
Vifta er nok koblet riktig, den starter å går i 1 sec før det stopper.

Mulig den starter uansett. Ihvertfall koblet jeg vifteledningen til den nærmeste kontakten på et Abit-hk en gang og det var ikke riktig. Maskinen ga bare fra seg et pip og stoppet etter et par sekunder. Måtte kontakte komplett.no for å finne det ut. Med en gang ledningen kom på riktig plass, startet maskinen. Ville ihvertfall undersøkt det slik at du er hundre prosent sikker!

Lenke til kommentar

Har du skjekket at alt er korrekt satt inne i slottene, spesielt ram'en er viktig å få nedi korrekt.

Du må somregel bruke litt krefter når du setter nedi ram'en din, det står og meget bra forklart i brukermanualen din hvordan du setter ram brikkene i slottene.

Det samme gjelder cpu, skjermkortet. Men det virker som du har noe som ikke liker oppstarten, tror enten det er ram problemer eller at viftene har forliten rpm iforhold til bios innstillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...