Gå til innhold

Vurderer PS3, hvor mye må jeg ut med?

Joney

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe meg PS3 og lurer på hvor mye jeg må ut med? Noen tips? Eventuelt linker?

Noen som vet om jeg kan bruke PC-skjermen via en HDMI til DVI adapter?

Takker for svar! :thumbup:

-Joney

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om jeg kan bruke PC-skjermen via en HDMI til DVI adapter?

Tror det kommer anpå hvilken oppløsninger skjermen støtter. Det funket i alle fall

ikke med min 19" Samsung skjerm som jeg prøvde før jeg kjøpte HDTV, antakeligvis fordi

skjermen ikke støtter noen HD oppløsninger.

Lenke til kommentar

Damn! Jeg kjøpte en Playstation 3 i dag til det som antakeligvis er den laveste prisen frem til nå! Jeg byttet ISP til Telenor og betalte da bare 2490,- for PS3 med en kontroller og uten spill. :)

Lenke til kommentar
For å bruke PS3 på en PC-skjerm så må skjermen støtte HDCP.

Hvorfor det? Du kan jo bruke ubergamle CRT TV-skjermer, som det aner meg ble laget lenge før det var noe som het HDCP. PS3 har jo tross alt scartutgang.

Dessuten sa spurte jeg jo om det var mulig å bruke en HDMI til DVI adapter for å kjøre PS3 på PC-skjermen. Og såvidt jeg vet så støtter DVI HDCP. Så da støtter vel skjermen det også?

Lenke til kommentar

Ikke alle skjermer støtter HDCP over DVI, men en god del gjør. Sjekk om din skjerm gjør det. Dessuten må skjermen støtte oppløsningene 720p (1280*720) eller 1080p (1920*1080). I så fall går det fint å koble PS3 til PC-skjermen vha. HDMI->DVI (kabel eller overgang).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...