Gå til innhold

Hva slags kosttilskudd bør man ta?

Anbefalte innlegg

Hei, igjen :)

Tatt Whey Tech protein i 1år eller no. Men nå som det begynner å komme nye protein typer som Whey Protein Isolat, Pure Casein, Egg Protein og div. Er det da best å bare holde på det vanlige proteinet eller gå over til noe nytt?

Hilsen Nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, igjen :)

Tatt Whey Tech protein i 1år eller no. Men nå som det begynner å komme nye protein typer som Whey Protein Isolat, Pure Casein, Egg Protein og div. Er det da best å bare holde på det vanlige proteinet eller gå over til noe nytt?

Hilsen Nyskjerrig.

Du bør ta kosttilskudd på det du ikke klarer å få i deg nok av gjennom den daglige kosten. Tro det eller ei;)

Når det kommer til alle forskjellige typer protein, med litt forskjellige egenskaper og aminosyreprofiler er ikke dette noe du trenger å tenke på. Gjennom en dag med litt variert kost vil du få i deg alle disse typene og aminosyrene uansett.

Lenke til kommentar

De fleste får ikke i seg nok omega 3 gjennom kosten, så det kan jeg annbefale med mindre du spiser fet fisk 5+ ganger i uka. Ellers kan proteintilskudd eller gainer også være greit dersom du ikke får i deg nok proteiner eller kcal gjennom kosten. Whey Tech funker veldig bra som proteintilskudd.

Lenke til kommentar
De fleste får ikke i seg nok omega 3 gjennom kosten, så det kan jeg annbefale med mindre du spiser fet fisk 5+ ganger i uka.

Ja, helt enig. En annen ting å merke seg er at hvis man spiser fet fisk 5+ i uken, vil man også få i seg relativ store mengder uønsket stoffer slik som tungmetaller osv. Og dette er ikke bra. Så et rent produkt av maritime omega3 fettsyrer er å anbefale for alle og en hver.

Lenke til kommentar
Tja, bodybuildere som spiser en boks tunfisk om dagen ser ut til å ha det bra. Men selolje kan du f.eks. kjøpe på ej-shop.no. Når det gjelder forskjellige typer proteintilskudd, så er whey isolate og micellar casein gode tilskudd.

Tunfisk er ikke fet fisk. Tunfisk er mager fisk. Dessuten er ikke det et veldig bra argument. De største bodybuilderne tar f.eks. steroider også, og selv om det finnes mange farlige bivirkninger av disse preparatene ser det ut som de har det bra likevel. Og da mener jeg ser det ut som, mange sliter nok fælt med diverse bivirkninger uten at dette kommer særlig frem.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Litt voldsomt å sammenligne tunfisk med steroider? Grunnen til at folk spiser tunfisk er fordi det er sunt, billig og er en viktig proteinkilde for mange, særlig mange som er aktive innen trening. Det er forskjell på å se bra ut igjennom et godt kosthold, og se bra ut gjennom medikamenter.

Jeg spør til slutt: Hvorfor er ikke dette et godt argument? De ser ut til å ha det bra gjennom et godt kosthold, istedet for å ty til, let's say, steroider. De som kjører et sunt kosthold ser ut til å ha det bra. Og det har de sikkert også!

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Lenke til kommentar
Tja, bodybuildere som spiser en boks tunfisk om dagen ser ut til å ha det bra. Men selolje kan du f.eks. kjøpe på ej-shop.no. Når det gjelder forskjellige typer proteintilskudd, så er whey isolate og micellar casein gode tilskudd.

Iggy Pop drikker en liter whisky vær kveld, og han ser ut til å ha det bra. Jeg kjenner x antall personer som røyker, og de ser da ut til å ha det bra. Poenget ditt er? Hvis de ser ut til å ha det bra da er det ikke skadlig? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...