Gå til innhold

Opptak fra Playstation 3

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av en Samsung HR-755 DVD opptaker med den tro at jeg endelig kan ta opp fra PS3 men det er ikke så enkelt. Om noen har noen andre gode forslag så er jeg åpen.

Jeg har en Samsung LCD M86 40".

Jeg har koblet fra PS3 med s-video siden HD recorderen min har kun Scart INN utrolig nok. Så da kjører jeg fra S-video fra ps3en til scart inn på recorderen. Deretter kjører jeg HDMI ut til tven. Men bildet blir bare sort-hvitt og naturligvis i dårlig oppløsning siden det er scart.

Noen som vet noe løsning på dette eller evt en recorder med HDMI inn ? Like før jeg går gal. Jeg har så mye utstyr men likevel får jeg ikke til å ta opp som jeg vil. Optimale ville vært å fått koblet på alt av konsoll og PC på recorderen. Tips mottas med takknemlighet for jeg gir opp dette snart :p

Har faktisk sett på opptakere til 5000kr +++ og ingen har noen som helst av digitale innganger. Hva er poenget med en HD recorder når det er bare HDMI ut ? Altså signalet inn blir jo bare analogt uansett. Gi meg en recorder med hdmi inn og ut så skal jeg kanskje være fornøyd.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å koble PS3-HDMI-TV-SCART-opptaker. Min gamle Samsung bilderørs-TV lot meg sende bilde og lyd fra den ene SCART-utgangen på TV til opptaker, så jeg kunne ta opp lyden og bildet jeg hadde på TV-en. Om dette er vanlig for alle TV-er vet jeg ikke.

Og opptakere med digital inngang får du neppe, uten at de er så befengt med kopisperre at du allikevel ikke får tatt opp særlig mye digitalt materiale. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

desverre er det svært få opptakere som har digitalinnganger...

Grunnen til at du får svart/hvitt bilde er sikkert at opptakeren din ikke støtter S-video over scart... Koble til med vanlig kompositt istede, og du får nok farger skal du se :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har gått til innkjøp av en Samsung HR-755 DVD opptaker med den tro at jeg endelig kan ta opp fra PS3 men det er ikke så enkelt. Om noen har noen andre gode forslag så er jeg åpen.

Jeg har en Samsung LCD M86 40".

Jeg har koblet fra PS3 med s-video siden HD recorderen min har kun Scart INN utrolig nok. Så da kjører jeg fra S-video fra ps3en til scart inn på recorderen. Deretter kjører jeg HDMI ut til tven. Men bildet blir bare sort-hvitt og naturligvis i dårlig oppløsning siden det er scart.

Noen som vet noe løsning på dette eller evt en recorder med HDMI inn ? Like før jeg går gal. Jeg har så mye utstyr men likevel får jeg ikke til å ta opp som jeg vil. Optimale ville vært å fått koblet på alt av konsoll og PC på recorderen. Tips mottas med takknemlighet for jeg gir opp dette snart :p

Har faktisk sett på opptakere til 5000kr +++ og ingen har noen som helst av digitale innganger. Hva er poenget med en HD recorder når det er bare HDMI ut ? Altså signalet inn blir jo bare analogt uansett. Gi meg en recorder med hdmi inn og ut så skal jeg kanskje være fornøyd.

ikke at jeg kjenner til denne typen opptakere, men HDMI er digital, og da burde den både kunne sende og motta.. Kan en mulighet være å bruke hdmi fra ps3 til tv, og deretter sende bildet ut på en hdmi fra tv til opptakeren? Burde gå an i teorien.....

Lenke til kommentar
sende bildet ut på en hdmi fra tv til opptakeren? Burde gå an i teorien.....

Men det blir kun teori. Som det går fram av de to meldingene før deg, opptakere med HDMI har HDMI-porten satt ut kun som en utgang, og man kan ikke velge den som kilde å ta opp fra. Inntil man finner en opptaker som kan ta opp fra HDMI, må man nok ta opp fra analoge kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...