MBarne Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Ein kompis av meg blei tatt i å fyllekjøre (han kjørte og bile i autovernet). Det er over ein månad siden og han har enda ikkje fått noko svar, han har og mast på politiet femseks ganger uten at det hjelper. Så det er bare å vente. Takk for svar! Får heller se om jeg ringer neste uke. Har god tid nå som jeg har mista kjørejobben min hehe Noen som vet hvor mye det koster å reparere ett tåkelys/grøftelys til en Audi 100? Kjørte i fylla i helga og var uheldig å kræsje! Bilen var solgt også så litt surt det hehe Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Tror at hvis man hadde fått lappen i 16-års alderen hadde det blitt vesentlig mye mere uhell ute på veiene. Personer, spesielt unge menn, trenger de to årene som modningsår fra 16 til 18 år. Helt nødvendig. Jeg kjørte selv A1 fra da jeg var 16, ble ikke noe mer uhell av den grunn. Bare fikk trafikkbildet i meg litt tidligere enn noen andre. Sikkert mange 16-åringer som takler det, men alikevel så tror jeg det er flere 18-åringer som takler det enn 16-åringer...! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Noen som vet hvor mye det koster å reparere ett tåkelys/grøftelys til en Audi 100? Kjørte i fylla i helga og var uheldig å kræsje! Bilen var solgt også så litt surt det hehe Hm, da jeg leste førsteposten tenkte jeg ikke noe særlig over det, gikk bare utifra at det var uflaks og kan skje hvem som helst. Men denne tok kaka, virker for meg som du er mer stolt. Nei du er ikke tøff fordi du mister lappen. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Noen som vet hvor mye det koster å reparere ett tåkelys/grøftelys til en Audi 100? Kjørte i fylla i helga og var uheldig å kræsje! Bilen var solgt også så litt surt det hehe Hm, da jeg leste førsteposten tenkte jeg ikke noe særlig over det, gikk bare utifra at det var uflaks og kan skje hvem som helst. Men denne tok kaka, virker for meg som du er mer stolt. Nei du er ikke tøff fordi du mister lappen. Tviler på at trådstarter er stolt av det h*n gjorde, men det virker mer som om h*n legger seg på et relativt avslappet plan når det gjelder denne saken.. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Tror at hvis man hadde fått lappen i 16-års alderen hadde det blitt vesentlig mye mere uhell ute på veiene. Personer, spesielt unge menn, trenger de to årene som modningsår fra 16 til 18 år. Helt nødvendig. Jeg kjørte selv A1 fra da jeg var 16, ble ikke noe mer uhell av den grunn. Bare fikk trafikkbildet i meg litt tidligere enn noen andre. Vi snakker om bil (klasse B), ikke lett motorsykkel. Jeg syklet på trehjulssykkel da jeg var to år og tohjulssykkel uten støttehjul da jeg var fire, og dessuten kjørte jeg moped fra jeg var 16, men det angår på en måte ikke denne saken Vi snakker om bil. Ferdig. Hehe Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jeg ble 16 forrige lørdag og har øvelseskjørt ca. 340 km til nå. Det er ganske vanskelig å holde fartsgrensa merker jeg, siden det er mye man skal følge med på i trafikken. Men en ting som er gull verdt, er cruiscontrollen. Den bruker jeg hele tia... utrolig nyttig hjelpemiddel alle biler burde hatt som standard! =) Endret 2. juli 2008 av DSG Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg ble 16 forrige lørdag og har øvelseskjørt ca. 340 km til nå. Det er ganske vanskelig å holde fartsgrensa merker jeg, siden det er mye man skal følge med på i trafikken. Men en ting som er gull verdt, er cruiscontrollen. Den bruker jeg hele tia... utrolig nyttig hjelpemiddel alle biler burde hatt som standard! =) Heisann Da ser det ut til at du har kommet godt i gang med øvelseskjøringa. Er det lov å spørre om du har tyvstartet? Dersom du er ute og kjører på offentlig veg allerede (de fleste holder seg på parkeringsplass en liten stund), har du tilsynelatende kommet et godt stykke på vei, men dersom du synes at det er vanskelig å holde fartsgrensa pga at det er mye annet å følge med på, tror jeg ikke du er moden for å kjøre bil på offentlig veg med fartsgrenser og andre kompliserte ting å forholde seg til. Så lenge man må tenke for å manøvrere/kontrollere kjøretøyet, har man etter min mening ikke god nok kontroll til at man bør bevege seg blant andre trafikanter... Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg ble 16 forrige lørdag og har øvelseskjørt ca. 340 km til nå. Det er ganske vanskelig å holde fartsgrensa merker jeg, siden det er mye man skal følge med på i trafikken. Men en ting som er gull verdt, er cruiscontrollen. Den bruker jeg hele tia... utrolig nyttig hjelpemiddel alle biler burde hatt som standard! =) Heisann Da ser det ut til at du har kommet godt i gang med øvelseskjøringa. Er det lov å spørre om du har tyvstartet? Dersom du er ute og kjører på offentlig veg allerede (de fleste holder seg på parkeringsplass en liten stund), har du tilsynelatende kommet et godt stykke på vei, men dersom du synes at det er vanskelig å holde fartsgrensa pga at det er mye annet å følge med på, tror jeg ikke du er moden for å kjøre bil på offentlig veg med fartsgrenser og andre kompliserte ting å forholde seg til. Så lenge man må tenke for å manøvrere/kontrollere kjøretøyet, har man etter min mening ikke god nok kontroll til at man bør bevege seg blant andre trafikanter... Har ikke tyvstartet nei;) Er bare veldig glad i å kjøre! Hehe, jeg er jo i læringsfasen men lærer og lærer jo mer jeg kjører. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Er ikke stolt av dette viss noen trodde det! Lappen betydde alt for meg!! Men hadde allerede solgt bilen og var klar for å starte med kollektivt en stund for å spare opp litt, så tar det ikke så tungt! utenom at jobben gikk i dass Folk kan egentlig mene hva dem vil. Jeg har mine meninger og når det kommer til om jeg kjører trygt der jeg kjører fort så mener jeg absolutt at jeg gjør det. Endret 2. juli 2008 av Audiguy Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Er ikke stolt av dette viss noen trodde det! Lappen betydde alt for meg!! Men hadde allerede solgt bilen og var klar for å starte med kollektivt en stund for å spare opp litt, så tar det ikke så tungt! utenom at jobben gikk i dass Folk kan egentlig mene hva dem vil. Jeg har mine meninger og når det kommer til om jeg kjører trygt der jeg kjører fort så mener jeg absolutt at jeg gjør det. Ja, du har jo hatt lappen kjempelenge og har et vanvittig erfaringsgrunnlag for å uttale deg om hvorvidt kjøringen din er trygg, så det har du helt sikkert rett i. Rundt 80 % av norske bilførere (jeg mener å huske at det var 80 %, mulig at jeg bommer litt, men jeg leste en artikkel om det i Aftenposten for en goood stund siden) mener at de er bedre enn gjennomsnittet, noe som må bety at minst 30 % av norske bilister tror at de er flinkere enn de er. Jeg blir ikke veldig overrasket hvis (tiden vil vise at) du er blant disse. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det at du trur at du kan kjøre fort på ein sikker strekning funker ikkje. Det kan vere glatt veibane, stein i veien eller noko som du ikkje ser med ein gang. Har sjølv erfart det at man trur at det kan ikkje gå gale her. Første gangen så blei eg pressa uti grøfta av ein semi trailer, måtte få ein med traktor til å dra den opp. Andre gangen var ein ein slakk sving, det såg ut som veien var tørr noko den ikkje var, endte med at eg mista vei grepet og sigla langs autovernet med den eine sida på bilen. Du skal ikkje tru at du veit alt når du er ute å kjører, men vere forsiktig. Ein sving feil og du er i fjellveggen. Sikkert ein drøss med skrivefeil her, men eg er så trøtt at eg sitter her og myser. Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det at du trur at du kan kjøre fort på ein sikker strekning funker ikkje. Det kan vere glatt veibane, stein i veien eller noko som du ikkje ser med ein gang. Har sjølv erfart det at man trur at det kan ikkje gå gale her. Første gangen så blei eg pressa uti grøfta av ein semi trailer, måtte få ein med traktor til å dra den opp. Andre gangen var ein ein slakk sving, det såg ut som veien var tørr noko den ikkje var, endte med at eg mista vei grepet og sigla langs autovernet med den eine sida på bilen. Du skal ikkje tru at du veit alt når du er ute å kjører, men vere forsiktig. Ein sving feil og du er i fjellveggen. Sikkert ein drøss med skrivefeil her, men eg er så trøtt at eg sitter her og myser. Fjellvegg ja (i allefall nesten) Eelg er også farlig http://www.an.no/nyheter/article3643755.ece Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Seks dager siden jeg mista den og fikk brev fra dem i dag 9000,- i bot og 6 måneder uten lappen + ny førerprøve heldigvis ikke mer enn 6måneder da! Har hatt lappen i 1år nå og har lagt bak meg 7000mil (70 000km) så erfaringen min er noen hakk bedre enn en på samme alder! Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Seks dager siden jeg mista den og fikk brev fra dem i dag 9000,- i bot og 6 måneder uten lappen + ny førerprøve heldigvis ikke mer enn 6måneder da! Har hatt lappen i 1år nå og har lagt bak meg 7000mil (70 000km) så erfaringen min er noen hakk bedre enn en på samme alder! Ja, du burde være relativt glad for at det ikke ble mer enn 6 måneder... Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Seks dager siden jeg mista den og fikk brev fra dem i dag 9000,- i bot og 6 måneder uten lappen + ny førerprøve heldigvis ikke mer enn 6måneder da! Har hatt lappen i 1år nå og har lagt bak meg 7000mil (70 000km) så erfaringen min er noen hakk bedre enn en på samme alder! Du har muligens kjørt lenger enn gjennomsnittet, men du skjønner fortsatt ikke poenget. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Seks dager siden jeg mista den og fikk brev fra dem i dag 9000,- i bot og 6 måneder uten lappen + ny førerprøve heldigvis ikke mer enn 6måneder da! Har hatt lappen i 1år nå og har lagt bak meg 7000mil (70 000km) så erfaringen min er noen hakk bedre enn en på samme alder! Hehe, 18-åringer som mister lappen er ikke noe nytt. Syns det var en saftig bot du fikk, men den var vel passelig mtp lovbruddet. Surt at du måtte ta ny førerprøve, ellers hadde det vært chill. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Denne tråden har sporet mye av, i tillegg så virker det som endel flamebait som fører til personangrep (som uavhengig av grunn ikke tillates på forumet. Trådstarter har også opplyst om utfallet av saken. Denne tråden stenges da det ser ut til at det bare bærer galt av sted. Tråden stenges. Om noen er veldig uenig med avgjørelsen så send meg gjerne en pm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg