Gå til innhold

Mistet lappen i 60-sone :(

MBarne

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg vel som fortjent tenker jeg! Klarte altså å miste lappen på vei til jobb her om dagen. Kom kjørende i 80-sone og husker faktisk ikke om jeg fikk med meg at 60-sona kom, men ble altså målt til 97 i 60-sone :(

Er det noen som har peiling på hvor lenge det blir før jeg får eventuelle papirer i posten, eller hører fra dem. Viss jeg forsto lensmannen riktig, så blir det en litt større sak utav dette fordi jeg kjørte i 97, og ikke 96, som var grensa for å ikke få fengsel eller nå hva det var!

Han snakkte om at jeg ville få lappen tilbake senest om 6mnd, men da han fikk vite at jeg hadde 3 prikker på førerkortet, var det plutselig 6-10mnd.

Tror ikke det gikk helt opp for meg i helga for jeg kjørte den planlagte turen på 20mil en vei... hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blir 19 i juli! har hatt lappen i nesten 1år nå... Var trøtt vet du, men skal ærlig innrømme at jeg så og si aldri holder fartsgrensa, så som jeg sa lenger oppi her så trengte jeg den straffa.

Fikk 6500,- i bot og 2 prikker forrige gang jeg ble tatt i 84 i 60-sone. til og med da holdt jeg godt over 60 når jeg kjørte fra "åstedet". klarer liksom ikke å holde fartsgrensa... :cry:

Lenke til kommentar
blir 19 i juli! har hatt lappen i nesten 1år nå... Var trøtt vet du, men skal ærlig innrømme at jeg så og si aldri holder fartsgrensa, så som jeg sa lenger oppi her så trengte jeg den straffa.

Fikk 6500,- i bot og 2 prikker forrige gang jeg ble tatt i 84 i 60-sone. til og med da holdt jeg godt over 60 når jeg kjørte fra "åstedet". klarer liksom ikke å holde fartsgrensa... :cry:

Da er det vel like greit at du ikke kjører bil.

Lenke til kommentar
Da fikk jeg vel som fortjent tenker jeg! Klarte altså å miste lappen på vei til jobb her om dagen. Kom kjørende i 80-sone og husker faktisk ikke om jeg fikk med meg at 60-sona kom, men ble altså målt til 97 i 60-sone :(

Er det noen som har peiling på hvor lenge det blir før jeg får eventuelle papirer i posten, eller hører fra dem. Viss jeg forsto lensmannen riktig, så blir det en litt større sak utav dette fordi jeg kjørte i 97, og ikke 96, som var grensa for å ikke få fengsel eller nå hva det var!

Han snakkte om at jeg ville få lappen tilbake senest om 6mnd, men da han fikk vite at jeg hadde 3 prikker på førerkortet, var det plutselig 6-10mnd.

Tror ikke det gikk helt opp for meg i helga for jeg kjørte den planlagte turen på 20mil en vei... hehe

"Trikset" for å få fortgang er å ikke samtykke til førerkortbeslag. Da har de tre uker på seg til å gjøre saken ferdig eller å få rettens beslutning om at førerkortbeslaget skal opprettholdes inntil videre. Uansett vil det føre til at ting går _litt_ raskere enn du kunne ha risikert at det ellers ville ha gjort. Samtidig vet du jo at du ikke kommer til å få lappen igjen med det første, så det er ikke sikkert at det er så mye vits i å "lage kvalm" for påtalemyndigheten. Men det står du heldigvis fritt til å velge selv :)

Lenke til kommentar
OG siden du fortsatt er i prøvetiden, så må ta oppkjøringa på nytt igjen om jeg ikke husker helt feil.

Undrenes tid er ikke over, men iht Forskift om tap av førerett for motorvogn §§ 8-4 (mener jeg å huske, det er omtrent der) må den som taper førerett for motorvogn mens han har førerkort på prøve i utgangspunktet avlegge og bestå ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av førerett for motorvogn.

Lenke til kommentar
http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20031219-1660.html

6-8 måneder, og siden du er i prøvetiden må du kjøre opp på nytt. Du får sikkert en heftig bot også.

Edit: Prikkene har visst etter § 2-9 også betydning, så så vidt jeg kan forstå blir det 9-11 måneder.

Er det helt sikkert at jeg må kjøre opp på ny igjen? ifølge politimannen slapp jeg mest sannsynlig det...

og 9-11mnd? :cry:

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis er det godt over 11 måneder slik at vi slipper slike som deg i trafikken. Er ikke rart personer dør når de ferdes på veien. Ikke bare kjører du uansvarlig, men du bidrar også til forslaget om at man ikke burde få sertifikatet før i 20-årene. At du allerede har prikker på sertifikatet viser jo også at du aldri lærer.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar
Forhåpentligvis er det godt over 11 måneder slik at vi slipper slike som deg i trafikken. Er ikke rart personer dør når de ferdes på veien. Ikke bare kjører du uansvarlig, men du bidrar også til forslaget om at man ikke burde få sertifikatet før i 20-årene. At du allerede har prikker på sertifikatet viser jo også at du aldri lærer.

Kjører fort der det lar seg gjøre! kjører ikke i 100 i ett byggefelt viss det er av din oppfattelse!

Burde fått lappen i 16års alderen spør du meg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjører fort der det lar seg gjøre! kjører ikke i 100 i ett byggefelt viss det er av din oppfattelse!

Dette viser 1) at du er for umoden til å ha førerkort og 2) at du er for umoden til å ha førerkort.

Lenke til kommentar

Tror at hvis man hadde fått lappen i 16-års alderen hadde det blitt vesentlig mye mere uhell ute på veiene. Personer, spesielt unge menn, trenger de to årene som modningsår fra 16 til 18 år. Helt nødvendig.

Lenke til kommentar

Tror at hvis man hadde fått lappen i 16-års alderen hadde det blitt vesentlig mye mere uhell ute på veiene. Personer, spesielt unge menn, trenger de to årene som modningsår fra 16 til 18 år. Helt nødvendig.

Trådstarters uttalelser viser vel at enkeltes modningsprosess med fordel kunne vart minst ytterligere to år...

Lenke til kommentar

Trådstarters uttalelser viser vel at enkeltes modningsprosess med fordel kunne vart minst ytterligere to år...

Ja, til og med to modingsår fra 18-års alderen er nødvendig. Aldersgrensen for lappen burde egentlig være ca. 20 år.

Lenke til kommentar
Ein kompis av meg blei tatt i å fyllekjøre (han kjørte og bile i autovernet). Det er over ein månad siden og han har enda ikkje fått noko svar, han har og mast på politiet femseks ganger uten at det hjelper. Så det er bare å vente.

Javel.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte selv A1 fra da jeg var 16, ble ikke noe mer uhell av den grunn. Bare fikk trafikkbildet i meg litt tidligere enn noen andre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...