knaill Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Hei Er på jakt etter en ny skjerm, da min Samsung Syncmaster 171s nå begynner å bli moden for utskifting. Jeg tenker meg en 24", da jeg har jobbet en del med disse på skolen og liker størrelsen og oppløsningen. Ettersom min nåværende skjerm ikke er allverden, trenger jeg ikke en skjerm med verdens beste spesifikasjoner. Det meste vil være en oppgradering uansett. Har primært sett på BenQ G2400W og Samsung Syncmaster 245B, siden disse har blitt testet på hw.no og fått gode brukeromtaler. Slik jeg forstår det ut fra testene er disse skjermene ganske like, muligens med Samsungen et lite hakk forran. Men er den evt så mye bedre at det forsvarer prisforskjellen? Er det andre skjermer jeg bør se på i denne prisklassen? Altså helst under 3000 kr. EDIT: Glemte å si noe om bruksområdet: Jeg kommer til å bruke skjermen til lett spilling, filmtitting, web, og kontorbruk. Trenger en allroundskjerm altså, uten noen spesielle hensyn til hurtighet eller fargekvalitet. Endret 30. juni 2008 av qez Lenke til kommentar
ranger** Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Lurer på nøyaktig det samme, men er åpen for 22" om det finnes bedre alternativer. Bør være under 3500 kr (24"). Har sett litt på følgende: Eizo 22" LCD FlexScan S2201WSE http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342943 Samsung 24" LCD Syncmaster 245B+ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354817 Anbefalingene til hw.no er et halvt år gammle... Spiller mye BF2 og programerer mye. Endret 1. juli 2008 av ranger** Lenke til kommentar
knaill Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Den så faktisk veldig spennende ut. Ser at den har falt mye i pris i det siste, tidligere var jo dette en dyr skjerm. Innstillingsmulighetene er fine, selv om det ikke betyr så mye for min del. At baklyset stiller seg automatisk etter lyset i rommet er en veldig fin detalj spør du meg. Spørsmålet er om disse tingene er nok til å forsvare prisforskjellen mot de billigere skjermene. Skal se om jeg finner en test av denne, må nesten vite noe om bildekvalitet, sortnivå og etterslep før jeg sier noe mer om den. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ja den skjermen datt ganske mye i pris for noen dager siden. Så jeg venter nå på av min skal komme i posten! Kan gi en liten rapport når jeg får den.. Håper bare det blir før helgen! Lenke til kommentar
knaill Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Har forsøkt å finne en ordentlig test av den uten å lykkes. Jeg fant en del forumtråder om den på en rekke utenlandske forum, og ut fra det som er skrevet om den der ser den ut til å være en av de aller beste TN-panelbaserte 24-tommerne. Der jeg har sett den blitt diskutert er det enten som et dyrt alternativ til billigere 24-tommere som BenQ2400W, eller som et billig alternativ til skjermer basert på dyrere paneler med bedre farger og innsynsvinkel. Men med tanke på prisen den går for nå (billigere enn SyncMaster 245B), ser den ut til å ha blitt et kupp. Gi gjerne tilbakemelding her når du har fått skjermen. Jeg er nysgjerrig på baklysene og svartnivået. Lenke til kommentar
abooAyoob Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Noen som har funnet ut noe mer om denne skjermen? Vanskelig å finne tester på et forsåelig språk... Men Eizo skal da levere god kvalitet uansett? På siden til Eizo er det en sak der man kan sile ut skjermer etter behov. Det er to behov det tas hensyn til. Det ene er Bilderedigering, og det andre er video og spill. Skala en til fem på begge. Hvis du setter bilderedigering på 2 og video og spill på 3, så er denne skjermen fortsatt med, høyere krav så er den ut. Dvs den er rett over middels på video/gaming og rett under middels til bildebehandling? Gir en viss pekepinn om ikke annet. Jaja, noen som har noe mer input om denne skjermen? Veldig fristende pris! Lenke til kommentar
molsen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Skjermen man finner på linken under har fått mye skryt på engelske og danske forum. Eneste negative jeg finner om den, er at det mest praktiske stedet å hande fra er gjennom pixmania, noe som i seg selv er ganske upraktisk hehe. Dette er forresten den samme skjermen som selges gjennom OCuk. http://www.pixmania.com/no/no/993745/art/p...ide-l2442w.html Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Okay da var jeg tilbake fra ferie og har hentet skjermen som lå og ventet på posten.. Så langt er jeg veldig fornøyd:) Lite baklys og veldig jevnt over hele skjermen. Mye bedre enn min gamle xerox 17" lcd. Bare en antydning av litt mer baklys heelt nederst på skjermen.. veldig tynn stripe.. Gode innstillings muligheter både på bilde og fysisk på skjermen. Det at den stiller inn lys styrken etter lyset i rommet fungerer utmerket! Har testet noen spill (Crysis, wic, grid) og det er virkelig noe annet enn den gamle 17 tommeren. Merker ikke noe til etterslep. Fargene er utrolig klare og naturlige(sRGB). Desverre henger ikke skjermkortet(2900 pro) helt med lenger med 1920 1200 oppløsning i noen av spillene.. Eneste negative så langt er at foten stjeler en del plass på skrivebordet siden den stikker ganske langt ut bak. Glad jeg gikk for denne og ikke BenQ skjermen til nesten samme pris. Denne gir ett mye bedre kvalitets inntrykk så langt! Lenke til kommentar
molsen Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Den Eizoen virker som en spennende skjerm, ser at de har 178/178 oppgitt på innsynsvinkler, hadde du greid å sjekke dette, og kanskje ta noen bilder av hvordan fargene endrer seg etter som man ser fra siden, og litt underifra? Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Den Eizoen virker som en spennende skjerm, ser at de har 178/178 oppgitt på innsynsvinkler, hadde du greid å sjekke dette, og kanskje ta noen bilder av hvordan fargene endrer seg etter som man ser fra siden, og litt underifra? [/quote Har bare mobil kamera og det blir ikke så bra. Virker som alle farger blir litt mørkere fra siden og det hvite blir litt gult. Ser man ovenfra blir hvit litt blått Lenke til kommentar
molsen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Åja, det var jo et svar på spørsmålet mitt uansett, selv om jeg tror denne skjermen er mye bedre på betraktningsvinkler enn andre TN-skjermer. Men fargene endrer seg merkant uansett altså.. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Ja gjør det men mye mindre enn på min gamle skjerm. Nå er jeg ingen expert på skjermer da.. Jeg er uansett veldig fornøyd med kjøpet:) Lenke til kommentar
knaill Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Har bare mobil kamera og det blir ikke så bra. Virker som alle farger blir litt mørkere fra siden og det hvite blir litt gult. Ser man ovenfra blir hvit litt blått Hvis du får til å ta bilder av skjermen med nogenlunde kvalitet, må du gjerne poste dem her. Det florerer ikke akkurat av bilder av skjermen ellers på nettet. Jeg lurer litt på hvordan den foten egentlig ser ut. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) her er 2 bilder. Endret 19. juli 2008 av amiga600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå