TRS Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Er ikke helt sikker på hva jeg skal søke etter så prøver her. Jeg lurer ganske enkelt ("haha") på om noen vet hvor jeg kan finne en liste over div metaller som inneholder div info om hvor mye de veier (masse og slikt noe?), hvor mye varme de tåler, hvor mye som skal til før det knekker, etc? Som et lite eksempel, la os si jeg har en stang som er 1m lang og 1cm i diameter, da lurer jeg for eks på hvor mye denne stangen tåler og bøyes før den knekker dersom den er av jern, og gjerne hva en lik stang av titan tåler i forhold? Vet ikke om det er litt dårlig forklart men håper folk tar poenget. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ligger litt info her om hvor mye stress diverse metaller tåler. Ellers ligger alle element her der du har mulighet til å se nærmere på hvert og et av de for å sjekke de forskjellige temperaturene for faseoverganger. Formler og den direkte utregningen har jeg ikke vært nok bort i til at jeg kan hjelpe deg desverre.... håper det hjelper Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Informasjonen du søker ligger ikke gratis tilgjengelig på nettet. Gå til et bibliotek, helst høyskole- eller universitetsbibliotek, og spør betjeningen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå