Gå til innhold

Finnes telefonen for meg?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg må snart kjøpe en ny telefon, men sliter med å finne ut hvilken som passer for meg. De kravene jeg har, står sjelden i spesifikasjonene som jeg finner.

Jeg har ikke det største behovet, men jeg skal kunne ringe, sende SMS og MMS og sjekke e-post. Gjerne ta et bilde og sende på MMS når jeg er på ferie og sånn, men har kamera for vanlig bruk ellers.

Det viktigste for meg:

- Må kunne lagre nærmest ubegrenset med kontakter. (Og flere nr på hver) Gjerne mulighet til å overføre fra min gamle Sony Ericson...

- Må være gode alarm-muligheter, minst én med repetisjon. Og sånn at noen faste kan ligge inne, at jeg ikke må slette "sove-alarmen" for å få lagt inn en annen.

- Må kunne lagre en god del SMS/MMS/E-poster

- Må kunne legge inn egne ringelyder, og knytte forskjellige til de forskjellige kontaktene (sånn at jeg hører hvem som ringer). Aller helst med mulighet for "gruppe"-ringelyd i tillegg.

- Mulighet til å legge inn bursdager i kalenderen også på folk jeg ikke har i kontaktboka

Har svart på malen deres under her, for de tingene som gjerne kan komme i tillegg til dette godt batteri er også ganske viktig.

Funksjoner:

-Kalender: Ja, med mulighet til å legge inn bursdager også på folk som ikke står i kontaktlisten

-GPRS: Trengs ikke

-EDGE: Trengs ikke

-Email klient: Vet ikke hva klient er, men må kunne lese e-post.

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Gjerne klapptelefon, men ikke viktig.

-Vekt: Ikke vesentlig, men helst ikke en stor klump.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Neida

Skjerm:

Fargeskjerm

Skjermstørrelse, ikke mikro men ikke diger heller

-Touchscreen: Nei, helst ikke

Pris:

Jeg har de nødvendige kroner til rådighet, men billigst mulig.

Diverse:

-Merke: Ikke nøye

-Kamera: Ja, men behøver ikke tusen megapixler osv.

-Videokamera: Ikke nødvendig

-Symbian: Unødvendig

-Infrarød port: Neida

-Blåtann (Bluetooth): Ja, gjerne det.

-Internminne: Må kunne lagre masse kontakter og meldinger, men skal ikke lagre masse bilder og musikk.

-Minnekort?: Gjerne, men ikke nødvendig

-MP3: Ja, men kun til ringetoner

-Radio: Nei

-UMTS: Nei

-Triband: Gjerne, men ikke et must

-wLAN: Neida

- Mulighet for GPS: Nei

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Gjerne det

-Batterilevetid: Viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P1i ser ut til å dekke dine behov. Jeg har en slik selv og er fornøyd med den. Det er en profftelefon, så kalender, kontakter og email er prioriterte egeneskeper. Batterilevetiden er meeeeeget god.

På minussiden slik du setter det opp over: den er litt over snittet stor, har touchskjerm (men du behøver ikke alltid å bruke touch), pluss har mye av det du ikke trenger.

Lenke til kommentar

Det gikk opp for meg nå, at det sannsynligvis er slik at disse touchtelefonene innebærer at man må dille med en pinne i tillegg til telefonen - ja da er det totalt uaktuelt. Ser ifølge en test at det bare "de fleste" operasjoner som kan gjøres uten pinne - altså må man bruke den noen ganger. Uaktuelt. Det er også flere negative ting med telefonen - uaktuelt ved høy pris. Jeg kan betale dyrt for den rette telefonen, men da skal det ikke være dustete ting ved den. Det ramses opp en del slike ting i testen av denne telefonen, dessverre.

- Jeg kan forøvrig legge til at jeg vil ikke ha en telefon som er treg. Det er det verste med den jeg har, all ventingen. Det er den jeg har tenkt å betale for å slippe, ved å kjøpe ny. ;)

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Der var det jammen kommet et svar imellom. Hvor hen finner jeg noe om denne Doro-en, bortsett ifra hvordan den ser ut? Har forsøkt et googlesøk men klarte ikke å finne det. Mulig jeg er blind i dag, men fint om noen kunne hjelpe til å få synet tilbake. :)

Lenke til kommentar

Jo, nå har jeg prøvd og jammen klarte jeg det. Utrolig.

(Jeg har aldri hørt om Doro før, så jeg trodde det hørte til telefonnavnet. Så dum går det faktisk an å være, men det er jo hyggelig at folk bærer over med folk som ikke er så bevandret i teknologiens verden, uten å være spydig.)

- Så jeg har nå lest en hel manual for en telefon som ser ut til å ha vært et tulleforslag. Fint forum dette, hygglige folk? Ifølge manualen kan man ikke så mye som sende SMS med den telefonen, nemlig.

Hjertelig takk for hjelpen, seriøst forum dette. (Codename_Paragon - takk for seriøst forslag, ditt forslag er visst det nærmeste jeg kommer ser det ut for.)

Lenke til kommentar
HandleEasy 330gsm er en mobiltelefon som er enkel å bruke for vanlige samtaler og tekstmeldinger. Store knapper gjør det enkelt å ringe og skrive tekstmeldinger, og fargeskjermen har store karakterer. Det finnes også en vibrasjonalarm som varsler innkommende samtaler i tillegg til ringesignal, og en hendig to-veis høyttaler.

Direkte sikkerhets funksjon

Lettlest fargedisplay

Store knapper

SMS tekstmeldinger

Lenke til kommentar

Ja, der har du funnet en annen enn den som det ble linket til i innlegget over, den kan jo sende SMS i det minste. Men - fortsatt bare 100 telefonnummer, så like uaktuell dessverre. Det står ikke noe om MMS, e-post eller kamera heller, har den kanskje det likevel?

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å svare på, er lite oppdatert i mobilpriser. Tenkte kanskje 2-3000 i utgangspunktet, hvis det gikk an å finne en som ikke er fullpakket av ting jeg ikke behøver. Men må jeg over det, så går det også hvis den har det jeg vil ha, og ikke har ting jeg direkte misliker.

Lenke til kommentar

Utgangspunktet de nyere telefoner der ute passer til dine moderate krav.

Siden du ville ha klapp, så har samsung mange fine alternativer. Syns ikke de SE eller Nokia er noe fine.

Legger ved noen billige forslag da du ikke trenger å kjøpe dyre telefoner til flere tusen med dine krav.

https://prisguiden.no/product.php?productId=61161

https://prisguiden.no/product.php?productId=55881

https://prisguiden.no/product.php?productId=76049

https://prisguiden.no/product.php?productId=64414

https://prisguiden.no/product.php?productId=85898

Hvis du vil ha alle kontaktene dine, så anbefaler jeg deg å bruke gratis tjenesten zyb.com

Lenke til kommentar

Dette var jo kjempemessig, det der zyb har jeg ikke hørt om før men det så jo kjekt ut! :)

- Men disse telefonene som er foreslått her, har de det jeg er på jakt etter i forhold til innstillinger (lyder osv.), eller er det bare generelt ok mobiler som ikke har for mye av det jeg ikke trenger?

Uansett har jeg noe konkret å jobbe ut ifra nå, med konkrete alternativer. Lettere å sjekke disse, enn alle som finnes på markedet. ;)

Takker og bukker for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...