Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ansiktskrem for menn - Feil valg?

Szmekken

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet opp i en litt merkelig situasjon. Jeg fyller snart 19 år, og da må en jo som kjent ta noen nye forhåndsregler hva aldring angår. For omtrentlig et halvt år siden fant jeg ut at ansikts(hud)krem måtte være tingen. En glimrende gest til huden, for å motvirke rynker og andre kvalmende og vulgære aldringstegn. Valget falt på ” L’ORÉAL”s ”Hydra Energetic”, en liten sylinder med grønt innhold. I dette halve året har jeg brukt denne lille saken stort sett hver kveld, og etter hver barbering. Behaglig og oppfriskende har det vært, men i grunn ikke noe jeg har tenkt noe videre over – det har liksom blitt en vane.

I dag kjøpte jeg en ny pakke, da den gamle var tom. Ved en tilfeldighet leser jeg på boksens beskrivelse, hvor følgene kan leses:

”Træt, stresset, mangel på søvn? Din hud er ikke uovervindelig! Der må gøres noget. Hydra Energetic er det rette produkt hvis du er stresset, ikke får nok søvn og din hud mangler energi og glød.”

Jeg kan nok ikke skryte på meg å være eller og ha noen av delene, og når jeg tenker meg om, mener jeg å ha sett en falmende skuespiller i slutten av 30-årene som reklamerer for dette produktet. Kanskje jeg da har valgt feil produkt? Det er kanskje ikke ment for huden til en 18-åring?

Videre ser jeg at den inneholder blant annet koffein. Hvis dette produktet ikke vil være formålstjenende eller til og med være skadelig vil jeg gjerne vite det med en gang, slik at jeg kan stoppe og bruke det. Er det noen som med erfaring kan si at dette er feil vei å gå, og som kan anbefale noe bedre?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...