DJMartin Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei alle sammen! Dette er min første post her på denne delen av forumet, visste ikke om det. Men tar nå muligheten og håper virkelig noen kan komme med tilbakemeldinger på en side som jeg driver å jobber med for tiden. Det er en nettside for Tømrer- og Snekkertjeneste AS, som du sikkert skjønner driver med tømrer og snekkertjenester. http://kumlokk.no/filer/snekkerside/ Foreløpig har jeg bare et jpg-bilde å vise dere, men fint hvis jeg får noen meldigner på den. Takk takk Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hehe, så antydninger til litt fremmedfrykt i slagordet til firmaet Men siden var stilren og oversiktelig, hva jeg liker å se når jeg går til en nettside. Rett på sak, med direkte lenker til relevant informasjon på siden og dens tjenester. Nå er det vel kanskje en overflod av kontaktinformasjon, eller plasser å få dem, en plass i headermenyen, en i "artikkelvalg" og enda en i footeren. Men kanskje greit at alle veier fører til Rom? Ellers kunne en vel tatt vekk kontaktlenken på "artikkel"-frionten og heller utvidet prosjektbildet med et bildet av det ferdige huset kontra tegningene? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 En veldig ryddig side. En full artikkel på topp og to spalter under gjør siden veldig ryddig. Så lenge alle artikklene som publiseres på forsiden får et bilde som legges på toppen vil det bli veldig bra (tror jeg hvertfall). Går også ut i fra at rommet under footeren skal bort da siden er ferdig-kodet. Det vil hvertfall jeg anbefale. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Takker for tilbakemeldingene! All tekst og bilder er foreløpig og bare placeholder foreløpig. Siden skal ikke være så veldig artikkel-basert, bildet med snekkeren er men som en bildeserie på ca fem bilder som skal ha tilhørighet med teksten skrevet på dem. Sammen skal de presentere de fem viktigste kjerneverdiene for firmaet, og komme random når du besøker siden. Har planer om å gjøre prosjekt-blokken litt større slik at oppsettet på prosjekter og kontakt ikke blir like, fordi det er ingen nyheter, de er statiske linker. Legger ut en nytt utkast her når det er ferdig. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Veldig oversiktlig og fin å se på. Liker også ideen med bildeserier. Hvis alle bildene er så bra som det du viser der, blir det kjempebra.. Jeg syntes den var helt slik man skulle ønske for et snekkerfirma. Man ønsker informasjon raskt og enkelt. Bra! Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 eneste jeg ville ha skifta selv, er fonten i menyen. den virker litt for tynn og spinkel syntes jeg, også er den ikke så veldig pen. men det er vel bare drittpirking Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Okey! Da har jeg gjort noen endringer på siden: Siden er bredere Logoen er mindre Og oppsettet på innholdet er annerledes http://kumlokk.no/filer/snekkerside/ Venstre del av innholdet er nå satt opp mer som nyheter og skal være dynamisk etter hvert som man legger til prosjekter, høyre del skal være statisk og skal være link til kontakt-siden og login. Hva syns dere om endringene og det nye oppsettet? Takk Lenke til kommentar
agm Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Oversiktlig og fin. På bunnen ville jeg høyrestilt feltet med tlf.nr og org.nr. Ellers ser det topp ut! Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Bedre enn versjon 1 men: Logg inn boks på framsiden ville jeg ikke satset på da dette (som jeg ser for meg) ikke er en brukerbasert nettside(?), ellers veldig bra side, som sagt tidligere her, så ville jeg også høyrestilt kontakt og org.nr i footeren stusset litt på den oransj fargen i linkene, virket litt skarp i mine øyne, mn det kan jo selfølgelig være skjermen min -Famen Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du har en layout som minner mye om det disse gutta benytter: http://www.churchplantmedia.com/ Problemet med denne typen design er typisk svak navigering. Du blir fort å slite hvis du har mer enn ett nivå i ditt navigerings-tre, samt at det er lett å gå seg vill. Det stilles også store krav til bilder som blir publisert. Hvis du besøker sidene som church plant media har laget, vil du fort se at brukerne roter til designet på en to tre. Merk deg at church plant media også lager en konkurerende navigeringsmeny med bilder. Ser fancy ut, men forvirrer skikkelig. Det er også vanskelig å lage sider som blir like snasne som forsiden, særlig innholdsrike sider med mye bilder. Dette er ikke ett design som lett blir homogent. Jeg kjenner ikke design målene eller kravene til siden. Jeg vet ikke hvordan den er tenkt brukt. Jeg tror dette kan bli virkelig bra hvis du kan ha ett ett-nivå navigerings tree, eventuelt med temaer med flere sider. Frode Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Jo takk Frode. Kommer med oppdateringer så snart jeg har noe nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå