Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil på skjerm eller skal det aksepteres?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 22" LCD for en stund siden og fant først ut i dag, i sollys fra vinduet, at det er to små hakk inn i selve skjermens glass/plast eller hva faen det er på LCD. :p Jeg har prøvd å tørke det bort med LCD-rens og LCD-klut, men det går ikke av. Når jeg legger skjermen på ryggen og ser over med forstørrelsesglass, ser jeg at det er et hakk inn i skjermen. Men det er ikke stort, og det synes kun når man peker sterkt lys på det. Jeg fant et til som er enda mindre. Men jeg kan ikke se noe når jeg bruker skjermen til vanlig bruk. Ikke det at jeg har studert den så nøye, men la først merke til det i sollys.

Så folkens ... er dette "normalt" i den forstand at sånt kan skje, det skjer ofte, og du må leve med det? Eller er det ikke normalt og alle LCD-paneler skal være HEILT plettfrie for små hakk og riper? Det nytter vel ikke å reklamere på noe sånt når det har gått noen uker, regner jeg med. Da kan vel bare butikken eller fabrikken skylde på meg, ikke sant?

Jeg har iallfall ikke lagd det selv! Skjermen ble pent pakket opp fra fabrikk og har stått på sammen plass hele tiden. Og nå var første gang jeg renset den med LCD-rens, etter at jeg så hakket, fordi jeg trodde det var møkk.

Noen råd og erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke utdannet innen juss, men hvis du har kjøpt den som privatperson og ikke via firma har du en god sak. De første 6 mnd må selger bevise at du har påført skaden selv og at den ikke kom slik fra produsent / distributør. Etter passerte 6 mnd må du selv bevise at skaden ikke er selvforskyld men en produksjonsfeil.

Correct me if I'm wrong?

-Øivind-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...