Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med CRC error på install av spill


Anbefalte innlegg

Dette skjer med nesten alle spill jeg prøver å installere, på begge harddiskene mine (500GB og 750GB).

 

Jeg får enten en error med at "this file size is wrong compared to the database" (e.l.) eller bare rett og slett en fail og abort. Dette skjedde med Age of Conan, Bioshock, og nå WoW. Det skjer også av og til når jeg installerer demoer fra DVD-plater som PC Gamer sine plater.

 

Men det funker jo helt fint å spille DVD'r (filmer) på PC'n, og noen spill glir rett inn. Mens andre bare nekter.

Begge HD'ene er klin nye, så de burde ikke ha noen feil. Lurer på om det er noe rare innstillinger jeg må gjøre? Prøvde å ta vekk DMA fra DVD-rommen i Device Manager, da gikk den i PIO 4 mode og alt begynte å hakke og jeg fikk klikkelyder i høytalerne hele tiden mens CD'n jobba, pluss at det gikk i sirup. Så DMA er på igjen.

 

Virker som den alltid sliter med STORE filer, sånne på over 100MB. Små filer går greit.

 

Til info har jeg 4GB DDR2-RAM, Dualcore intel 6600 cpu, 8800GT gfxkort, og Vista.

Lurer på om det kan være rammen også, leste noe om det når jeg googla. Har noen peiling?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...