Zappza Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei! Jeg skal kjøpe meg et TV kort til PCen snart, og lurer på hva som er greiest å få til å funke med tanke på bruk mot PC. Er det digital TV gjennom kabel eller RiksTV? Vil også ha noen HD kanaler, men det er ikke noe stress. Det som er viktigst for meg er at dette funker godt med PC, og da nærmere bestemt MediaPortal. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hva er din definisjon av "godt"? Per dags dato kan man få til noe, men det er ikke enkelt og om det funker godt er en veldig individuell erfaring. Jeg mener det ikke eksisterer en godt fungerende tvkort løsning mot digitale sendinger for Norge om man sammenligner med hvor enkelt det er å sette opp med det analoge nette i Windows MediaCenter. (søk, tast inn postnummer, få EPG, ferdig.) Men liker du å mekke og dille og lese guider på nette så er det mange som har fått det til. Det er mange tråder på www.avforum.no om dette. Jeg har bestemt meg for å kjøpe GET sin digital TV boks og overlate mediacenter PCen til DVD/Video/Musikk/Radio/Nett og så heller gjøre den klar for digitaltv når det er like lett å sette opp som mot det analoge nette. Jeg forventer en del å være uenig med meg...men som sagt...hva som "funker godt" er veldig individuelt. Men sjekk ut www.avforum.no AKIRA Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Med at det funker godt med PC mener jeg at det er mulig, og at EPG og opptak funker fint, også at det blir samme bildekvalitet som på en vanlig tv gjennom dekoder. Noe så enkelt som du beskriver med WMC har jeg ingen planer om å få til. Jeg liker å putle litt for å få det optimalt, og har lest guiden om RiksTV på avforum.no. DigitalTV skal jeg ha uansett, mine erfaringer med analogtv + PC er heller dårlige mtp på bildekvalitet. Jeg er bare usikker på om jeg skal gå for en løsning basert på RiksTV og FloppyDTV, eller CD og hva enn man måtte ønske. To tunere hadde vært fint, men ikke noe krav. Hva er det egentlig man vinner med å bruke RiksTV framfor Canal Digital sine løsninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå