Gå til innhold

En trykkende stillhet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sommeren er ofte tørketid mtp overklokking. Men med så mye ny hw ute burde det være litt aktivitet.

 

For min egen del skjer det nok lite til langt inne i august.

 

Skulle ønske produsentene ville være litt mere aktive i Norge. Låne ut hw til overklokking osv. Svært få som har råd til å kjøpe hw kun for å klokke det, og man kommer fort til det maximale av hva ens eget utstyr klokker. Så da blir det lite nytt å raportere.

Lenke til kommentar

Renner inn jevnt og trutt med utstyr her, men savner noen ekstra kroner til bencheskjerm, mus/tastatur - og ikke minst tørris eller annet snask.

 

Men kan sikkert poste noen luftresultater etter hvert, bare jeg får Venus'et mitt i hus, og kanskje 790FX M2R-et også? :p

 

Bare vent, har et par godbiter liggende på skrivebordet her, og en WR-kandidat i sokkelen på PCen jeg skriver på nuh...

Lenke til kommentar
Renner inn jevnt og trutt med utstyr her, men savner noen ekstra kroner til bencheskjerm, mus/tastatur - og ikke minst tørris eller annet snask.

 

Men kan sikkert poste noen luftresultater etter hvert, bare jeg får Venus'et mitt i hus, og kanskje 790FX M2R-et også? :p

 

Bare vent, har et par godbiter liggende på skrivebordet her, og en WR-kandidat i sokkelen på PCen jeg skriver på nuh...

 

Bencheskjerm? Altså en pc-skjerm som brukes under benchmark?

Lenke til kommentar
Renner inn jevnt og trutt med utstyr her, men savner noen ekstra kroner til bencheskjerm, mus/tastatur - og ikke minst tørris eller annet snask.

 

Men kan sikkert poste noen luftresultater etter hvert, bare jeg får Venus'et mitt i hus, og kanskje 790FX M2R-et også? :p

 

Bare vent, har et par godbiter liggende på skrivebordet her, og en WR-kandidat i sokkelen på PCen jeg skriver på nuh...

 

Bencheskjerm? Altså en pc-skjerm som brukes under benchmark?

 

En billig LCD-skjerm som greier oppløsningene som kreves av 3dmark. Kan ha 100ms latency for den del :p Har bare CRT-skjermer atm, og de er litt vriene å drasse rundt på.

Lenke til kommentar
Du ana ikkje, Knopflerbruce bruka jo absolutt all pengane sine på AMD... Han tenkte vel meir sånn: " 500 kr. hmmmm. Kor mange amd CPU får eg for det?"

 

...exactly :blush:

 

Prioriterer seff en god chip jeg finner kanskje en gang i halvåret enn en LCD-skjerm jeg kan kjøpe nårsomhelst.

 

Brukt skjerm er noe jeg har vurdert, men har ikke sett dem til 500 kroenr så ofte. Stort sett krever de fleste oppunder tusenlappen for sine en gang så bra LCD-er, noe jeg synes er litt feil. Hvertfall til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Jeg tror at en av grunnene til at det postes mindre nå enn før kan være at nivået på overklokking er langt høyere nå enn det var i gamledager. Før var det ekstremt bare man hadde prøvd tørris, nå er selv tørris "low-end"-benching. Mange vegrer seg kanskje fra å poste resultater fordi de ikke når opp til de andre resultatene på verdensveven.

 

Overklokking har også blitt splittet i to grupper, de som overklokker for spilling og hverdagsbruk og de som overklokker bare for å kjøre benchmarks. De fleste vil nok tilhøre den første gruppen, men jeg føler at de ikke bidrar med så stor aktivitet på forumet da 20000 3dmark på et 24/7-oppsett ikke gir like stor e-penis som 30000 3dmark på et oppsett laget for benchmarking. Noe som er litt synd. Jeg vil se flere av dere vanlige overklokkerne her inne!

 

Ellers er det nok mange som var aktive her før som har forsvunnet fra forumet fordi de har funnet ut at det finnes bedre ting å drive med enn å kjøre superpi i timesvis hver eneste dag. Folk vokser opp, noen går lei og folk finner andre ting å drive med.

 

Jeg er enig med knopflerbruce om at vi burde i større grad innføre at resultater blir postet som en egen logg i en egen tråd. Noe alá XS bare kanskje enda mer detaljert. Og at 24/7-resultater blir velkommene til å poste i slike logger.

Lenke til kommentar
? Har alle gjemt seg over på XS?

 

Ja... Det er leeenge siden jeg ga opp diskusjon.no som ett seriøst forum. Shure. det er noen meget dyktige overklokkere her enda og det finnes en del brukere som virkelig kan mye om det di kan( :p ), så min bruk av diskusjon.no er ikke fallt til null. Men jeg foretrekker xs, selv om litt av det samme fenomenet har dukket opp der og.

Lenke til kommentar
Jeg tror at en av grunnene til at det postes mindre nå enn før kan være at nivået på overklokking er langt høyere nå enn det var i gamledager. Før var det ekstremt bare man hadde prøvd tørris, nå er selv tørris "low-end"-benching. Mange vegrer seg kanskje fra å poste resultater fordi de ikke når opp til de andre resultatene på verdensveven.

 

Overklokking har også blitt splittet i to grupper, de som overklokker for spilling og hverdagsbruk og de som overklokker bare for å kjøre benchmarks. De fleste vil nok tilhøre den første gruppen, men jeg føler at de ikke bidrar med så stor aktivitet på forumet da 20000 3dmark på et 24/7-oppsett ikke gir like stor e-penis som 30000 3dmark på et oppsett laget for benchmarking. Noe som er litt synd. Jeg vil se flere av dere vanlige overklokkerne her inne!

 

Ellers er det nok mange som var aktive her før som har forsvunnet fra forumet fordi de har funnet ut at det finnes bedre ting å drive med enn å kjøre superpi i timesvis hver eneste dag. Folk vokser opp, noen går lei og folk finner andre ting å drive med.

 

Jeg er enig med knopflerbruce om at vi burde i større grad innføre at resultater blir postet som en egen logg i en egen tråd. Noe alá XS bare kanskje enda mer detaljert. Og at 24/7-resultater blir velkommene til å poste i slike logger.

 

Er vel ikke noe i veien for at vi faktisk kan lage en database, egentlig.

 

I gamle dager var også AMD best, og da kom man gjerne et stykke på vann ift. de på tørris, siden coldbuggen jo ofte stopper benching på under -10 grader. Tror det kan forklare en del. Ellers er det jo klokkernes ferie nå, når det blir kaldere i været og folk begynner å hente fram boblejakka og sette vinduet på fullt gap om natta, blir det nok mer action. Nyttesløst å gjøre NOE som helst når det er så varmt som akkurat nå, hvertfall.

Lenke til kommentar
Hehe.. :!: jeg er fulstendig klar over at du kjøper mange amd cpu´er, jeg følger da "litt" med ;) Det er veldig morsomt å se hvor langt du greier å tyne gode gamle socket939 :new_woot:

 

Jeg må faktisk innrømme at jeg synes også at de fleste skal ha ALT for mye for de "en gang så gode" skjermene sine :hm:

 

Fikk nettopp kloa i en Opty 144 *gnihihihihi* Kosta plenty for en såpass treg CPU, men CABNE 0530APMW burde vært noe de som klokket disse i gamle dager har kjennskap til :p

Lenke til kommentar
? Har alle gjemt seg over på XS?

 

Ja... Det er leeenge siden jeg ga opp diskusjon.no som ett seriøst forum. Shure. det er noen meget dyktige overklokkere her enda og det finnes en del brukere som virkelig kan mye om det di kan( :p ), så min bruk av diskusjon.no er ikke fallt til null. Men jeg foretrekker xs, selv om litt av det samme fenomenet har dukket opp der og.

 

Må si at jeg har gjort mye det samme. Det er ikke at vi ikke har flusst i talent her hjemme i Norge, men alle vikrer å ha migrert vekk fra forumet over tid helt siden overklokking.no døde. Nå ser jeg ikke store grunnen lenger til å tråle forumene her når det gjelder akkurat overklokking, for det skjer jo nesten ingneting her lenger.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...