Carana Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Hei! Jeg har kjøpt deler og sitter nå og bygger ny maskin! Jeg har fått litt problemer med at skjermkortet tar såpass stor plass at SATA-portene havner under baksiden av skjermkortet. Jeg har tilgang til port 4 og 2, men da må kablene trekkes "gjennom" bakdelen av skjermkortet på en kronglete måte. Jeg har et micro-ATX hovedkort (MSI P6NGM-FD, nForce-630i+GF7100, m-ATX). Kortet er så lite at skjermkortet (Gainward GeForce 9600GT 1GB GDDR3 "GS") dekker over SATA-portene! Mitt spørsmål er om rekkefølgen på SATA-portene har noe å si. Kan jeg trekke kabelen fra port 4 uten å ha noe i 1, 2 og 3? Trenger hjelp fort Endret 30. juni 2008 av Carana Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei! Jeg har kjøpt deler og sitter nå og bygger ny maskin! Jeg har fått litt problemer med at skjermkortet tar såpass stor plass at SATA-portene havner under baksiden av skjermkortet. Jeg har tilgang til port 4 og 2, men da må kablene trekkes "gjennom" bakdelen av skjermkortet på en kronglete måte. Jeg har et micro-ATX hovedkort (MSI P6NGM-FD, nForce-630i+GF7100, m-ATX). Kortet er så lite at skjermkortet (Gainward GeForce 9600GT 1GB GDDR3 "GS") dekker over SATA-portene! Mitt spørsmål er om rekkefølgen på SATA-portene har noe å si. Kan jeg trekke kabelen fra port 4 uten å ha noe i 1, 2 og 3? Trenger hjelp fort Det skal ikke være noe problem så lenge alle S-ATA porter kan settes som Master Lenke til kommentar
Carana Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Er det sånn at SATA har master-mulighet, da? Jeg tror jeg kanskje kan boote fra disk 4 i BIOS? Trodde litt av greia med S-ATA var at man slapp det gamle "master-slave"-systemet? Correct me if I'm wrong Takk for svar forresten! Har bygget sammen alt nå bortsett fra å plassere det i kabinettet, for det får jeg ikke før imorgen etter klokka 17 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Var egentlig det jeg mente ja... Alle S-ATA porter er i utgangspunktet Master og tillater bare én tilkoblet enhet, så derfor slipper du altså det gamle "Master/Slave" systemet Går nok bra dette Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå