Gå til innhold

"Trophies will not be retroactively awarded based on save data."

Anbefalte innlegg

Kommer nok fort patcher får vi håpe.

Vedrørende at man må spille på nytt så er jeg veldig for det. Ville vært latterlig om det funket med gamle saves. Da kunne alle gått til gamefaqs og lastet ned 100% saves og fått maks med trophies.

Er det ikke noe i save'n som linker tilbake til hvilken PSN account som den faktisk startet på?

De bør da greie å kjøre en scan på det.

Er faen meg latterlig hvis folk må skaffe seg Big Boss emblem og alt anna i MGS4 på nytt, når spillet har vært ute i 2.5 uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FAEN. gidder overhode ikke og fullføre de spillene jeg har allerede gjort på nytt igjenn.

det skulle gått på savefilene.

Selv om det hadde betydd at hvem som helst kunne få alle pokalene i ett spill ved å bare laste ned en save game fra nettet og fyre inn i PS3-en?

Lenke til kommentar
FAEN. gidder overhode ikke og fullføre de spillene jeg har allerede gjort på nytt igjenn.

Selv om det hadde betydd at hvem som helst kunne få alle pokalene i ett spill ved å bare laste ned en save game fra nettet og fyre inn i PS3-en?

jepp.

så vidt jeg har fått med meg så er det overhode ikke noe annent og tjene på det enn noe LV greier.

Lenke til kommentar

jepp.

så vidt jeg har fått med meg så er det overhode ikke noe annent og tjene på det enn noe LV greier.

Haha, dummeste jeg har hørt. Da ville jo alle som gidder hatt alle trophies og poenget ville vært borte med trophies i det hele tatt.

Lenke til kommentar

jepp.

Haha, dummeste jeg har hørt. Da ville jo alle som gidder hatt alle trophies og poenget ville vært borte med trophies i det hele tatt.

så er trophies ett poengløst tilegg til 2.40 også.

for meg virker det hele bare som ett virkemiddel for og faktisk få folk til og fullføre spillene de kjøper.

Lenke til kommentar

Gratulerer Frozt, du vant akkurat prisen for dagens gledesspreder! Jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er så unødvendig, trophies er utrolig morro, og som mange sier, replay valuen blir mye større! :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
så er trophies ett poengløst tilegg til 2.40 også.

for meg virker det hele bare som ett virkemiddel for og faktisk få folk til og fullføre spillene de kjøper.

Det er ikke meningsløst når folk liker det. Tror det kan bli spennende! Gleder meg allerede til å jakte på trophies i MGS4!

Lenke til kommentar

Trophies er kanskje meningsløst. Men som andre har påpekt så øker det sjangsen for at man spiller gjennom spillet flere ganger, og dermed blir underholdningsverdien høyere. Og når Sony har gjort dette til et lite RPG spill i seg selv, så gir det igjen mer underholdning, og det er vel det spill er laget til for å gjøre?

I tillegg så er det jo en mulighet for å vise sine ferdigheter i et spill om en skulle ønske det. Jeg ser ikke forskjellen fra dette og spoileren på en bil for eksempel. Det er kanskje like unyttig, men det er sikkert gøyere for den som har det. Og om du ikke liker det, så trenger du ikke å ha det.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om man trenger internett eller være logget på for å tjene trophies!?

Skal til Nor-norge å ha med PS3'n din og da tenkte jeg å kjøpe meg Uncharted i tillegg. Trophy support kommer enten i dag eller i morgen til spillet.

Så, kan man tjene det uten å være online? Har nemlig ikke internett der!

Lenke til kommentar

Det kan da umulig være nødvendig å være tilkoblet internett for å få trofeer.

Det ville jo blitt et ramaskrik uten like etterhvert, så selv om Sony noen gang gjør merkelige valg, tviler jeg på de drar den så langt ut på jordet.

Når jeg tenker etter det var jeg ikke logget på da jeg tok ene trofeet i Stardust HD igår ;)

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ikke så ille? Jeg gleder meg til å runde R&C:TOD 100% på nytt jeg :)

Eneste jeg gruer meg til med å spille spillene mine på nytt er COD 4 på Veteran -.- Kjipeste ever men utfordrene.

Jeg synes det er ille. Jeg er ikke noe glad i å starte spill på nytt, rett etter at jeg har runna dem. Sony burde ha muliggjort at trofeene knyttet seg opp mot eksisterende saver.

I spill som Tekken er det greit at du etterhvert får trofeene, siden det tar så kort tid å runde. Men i spill som GTA4 og Final Fantasy som har flere titalls timer lange historier, glem det. Der føler jeg at Sony ikke tar hensyn til all tiden spillere har lagt inn allerede. Tid er en investering, ikke noe man kan sløse med, og hvis du ikke tar hensyn til investeringene folk gjør, kan det tolkes som respektløst.

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ikke så ille? Jeg gleder meg til å runde R&C:TOD 100% på nytt jeg :)

Eneste jeg gruer meg til med å spille spillene mine på nytt er COD 4 på Veteran -.- Kjipeste ever men utfordrene.

Jeg synes det er ille. Jeg er ikke noe glad i å starte spill på nytt, rett etter at jeg har runna dem. Sony burde ha muliggjort at trofeene knyttet seg opp mot eksisterende saver.

I spill som Tekken er det greit at du etterhvert får trofeene, siden det tar så kort tid å runde. Men i spill som GTA4 og Final Fantasy som har flere titalls timer lange historier, glem det. Der føler jeg at Sony ikke tar hensyn til all tiden spillere har lagt inn allerede. Tid er en investering, ikke noe man kan sløse med, og hvis du ikke tar hensyn til investeringene folk gjør, kan det tolkes som respektløst.

Tror du seriøst har misforstått poenget her jeg. Trofeer er ingen folkerett, men et frivillig valg om man vil ta.

Synes du det er helt pyton å spille spillene 2 ganger, så lar du bare vær å få de trofeene.

Når det i tillegg er åpenlyst hvorfor det ikke kan følge savene skjønner jeg ikke hva det er å sutre over.

Hadde det gått på saves ville ingen spilt igjen og bare lastet ned på nett, og dermed blir jo hele det lille poenget med trofeer borte.

Hvorfor er det så viktig for deg å ha trofeer, men ikke så farlig om alle bare kan laste ned hvilket trofee de ønsker om det følger saven??

Lenke til kommentar

Tror du seriøst har misforstått poenget her jeg. Trofeer er ingen folkerett, men et frivillig valg om man vil ta.

Synes du det er helt pyton å spille spillene 2 ganger, så lar du bare vær å få de trofeene.

Når det i tillegg er åpenlyst hvorfor det ikke kan følge savene skjønner jeg ikke hva det er å sutre over.

Hadde det gått på saves ville ingen spilt igjen og bare lastet ned på nett, og dermed blir jo hele det lille poenget med trofeer borte.

Hvorfor er det så viktig for deg å ha trofeer, men ikke så farlig om alle bare kan laste ned hvilket trofee de ønsker om det følger saven??

Det nedlastningsdillemmaet er lett å sette inn sperrer mot.

Her er problemet.

1. Sony belønner deg med trofé hvis du runner GTA4

2. "Men det har jeg jo allerede gjort, må jeg bruke 50 nye timer på dette da?"

3. Sony: "ja desverre, vi klarte ikke å knytte det opp mot saven din"

Jeg står på mitt argument, og har ikke noe mer å si om saken. Jeg burde ikke måtte repetere alt jeg har gjort for å få et lite jpg-ikon og noen tall på profilen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...