magnusalex Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg? Ingenting. Lurte bare på om det var Elprice han mente. Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) . Hvorfor selge et produkt til rabattert pris, når dette er et produkt man selger mye av og man garantert kan selge til vanlig pris senere. For å selge mer, tjene mer penger og slippe å miste kunden eller salget til en konkurrent. Endret 19. juli 2008 av enim2 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg handler alltid lyd og bildevarer i vanlige "fysiske butikker". Jeg kunne sikkert sjekka på nettet og priser der (datating handler jeg på nett). Det er tydelig at særdeles mange der ute ikke bryr seg om å sammenligne priser, hverken på internett eller mellom vanlige butikker. Hvorfor mange ikke bryr seg om å sammenligne priser på en dyr vare, når nabobutikkenene i mange tilfeller er kun titalls meter unna, er et mysterium for meg. Jeg har mange ganger hatt lyst til å stoppe kunder og fortelle at varen han/hun kjøper nå er f.eks. 50% billigere hos konkurrenten like ved. Noen lar seg kanskje også lure av f.eks. den hyppige og massive markedsføringen fra Elkjøp, og tror at de gjør gode kjøp ved å benytte Elkjøp fremfor andre kjeder. Elkjøp er jo den kjeden som har mest aggressiv taktakk på gi inntrykk av at dem er veldig billig og at smarte personer handler der. Jeg forventer ikke at alle kunder skal sammenligne priser i 6-7 butikker, men en bør da sammeligne med 1-2 konkurrenter av den butikken man er i (så lenge en ikke har veldig god råd). Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Etter at jeg så FBI og "Hjelp, jeg skal kjøpe tv" på NRK fikk jeg lyst å dra opp denne igjen. En kar hadde et budsjett på 15.000,- men endte opp med å legge ut kr 18.000,- på Expert for en Samsung LE46A656. Du finner knapt nettbutikker i dag som har denne til over 15.000,-. Man kan t.o.m få den til litt over 12.000,-. Han var, om jeg ikke tar feil, fra Oslo-området, så da burde det heller ikke være noe problem å kjøpe på nettbutikk (mtp reklamasjon osv). Mange av de ligger jo på Østlandet. Det er jo heller ikke veldig ofte man får en tv med alvorlig feil slik at den må sendes inn, så her har han iallfall ikke gjort noe røverkjøp. Kunne sikkert sendt den inn både to og tre ganger før han hadde kommet over kjøpesummen på Expert. Litt på spissen? Ps! Det er egentlig ganske utrolig at den tv`n fortsatt går for nærmere 20K etter så lang tid på markedet og med nye modeller rett rundt hjørnet. Om de ikke er ute allerede da. Jeg betalte ikke mer enn 15.000,- selv. Og det var i juni - på nettbutikk. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Er litt enklere vist du har en butikk nær deg da med tanke på garanti osv. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hvorfor jeg handler på Elkjøp? Enkelt og greit fordi jeg er lat og utålmodig. Jeg vil ha tingene med en gang, og jeg gidder ikke å dra halve byen rundt for å spare 200 kroner. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det oppfattes bare enklere av mange. Mange tror gjerne at varen + frakt blir mye av det samme som å kjøpe i butikken. Dessuten er jo det fantastisk morsomt å gå inn på elkjøp feks og uansett hvilke vare man skal ha så har selgeren den selv og anbefaler den på det sterkeste :!: Lenke til kommentar
Malux Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Når man jobber på sånne steder blir det fort til at man kjøper litt av hvert, så skal ikke se bort i fra at selgeren faktisk har produktet selv Men selvfølgelig, noen selgere overdriver det helt. Lenke til kommentar
coban Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Når man jobber på sånne steder blir det fort til at man kjøper litt av hvert, så skal ikke se bort i fra at selgeren faktisk har produktet selv Men selvfølgelig, noen selgere overdriver det helt. Etter mange år som butikkselger i Lefdal så kan jeg godt bekrefte at jeg har en del elektronikk hjemme:-) Nikon pocket camera, sony slr camera, nikon d40 (dama sitt), lg tv, toshiba dvd spiller, en håndfull kjøkkenapparater, yamaha micro hi-fi anlegg m/ ybs-11 ipod docking, ipod touch, flere nokia telefoner... , en fujitsi siemens Amilo Si laptop (til dama), en IBM laptop, en miele vaskemaskin/tørketrommel osv. Det er vel ikke så rart at man ender opp med å ha en del utstyr etterhvert - syntes jeg. Mange av disse enhetene har veldig likt menygrensesnitt, og da blir samtalene gjerne slik feks LG TV apparater, hatt samme grensesnitt i flere år: - "Menysystemet på dette apparatet er helt likt det jeg har hjemme..." og mange ganger spør kunden om du feks. har dette apparatet, da svarer jeg selvfølgelig: "nei, men jeg har hatt en eldre variant i mange år og er veldig fornøyd med xxxx merke" Hvordan kunden tolker det svaret vet jeg selvfølgelig ikke, men det gir nok trygghet. Endret 14. desember 2008 av coban Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det er godt mulig. Men dere som er i yrket vet også at dette er en vanlig ting å si. Uansett om man har produktet eller ikke. I alle yrker så har man hvite løgner som går igjen og er akseptert. En annen ting jeg syntes er slitsomt er aggressive selgere. På ene Elkjøpen butikken her i Bergen så har jeg to ganger opplevd at samme fyren ikke har godtatt et nei. Er blitt nesten redd for å spørre et hjelp på slike butikker. Plutselig sitter man der med et produkt man ikke trenger som dessuten er rådyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå