Arcus Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Byttet ut min gamle trofaste D-LINK DGL-4300 med en ny og hipp DIR-655. Pakket ut og koblet opp. Oppgraderte firmware til 1.11EU og alt virket tilsynelatende greit. Har følgende oppsett : WAN -> Modem Paradyne fra Ventelo 16/700 patchet med cat5e WLAN -> SLÅTT AV, da trådløst ikke brukes. LAN -> 3 pc'er og 1 mediaspiller koblet via cat6 Router funger som dhcp, sip og upnp er slått på. admin og user har fått nye passord. Remote admin slått av. Fungerte fint de 3 første dagene , så begynte routeren periodevis å reboote av seg selv. 1-3 ganger om dagen. Nå en uke senere vil jeg anslå at det skjer 1 gang pr time. Alle klientene mister kontakt med lan, og routeren rebooter. Virker som det skjer oftere hvis logging på routeren er slått av. Har prøvd factory reset, men problemet kommer raskt tilbake. Kobler jeg tilbake min gamle 4300 fungerer at stabilt som før. Noen som har forslag eller erfaringer hva som kan være feil med 655'en == Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Har opplevd en del problemer med DIR-655 ja, men ikke at den uten videre rebooter? Er du sikker på at det er det som skjer? For det første, slå av automatisk søk etter beste trådløse kanal om det er aktivert og sett den opp til å dele ut faste IP-adresser. Det hjalp en del i mitt tilfelle, men den routeren har tross gode specs litt problemer med stabiliteten Edit: Så litt for sent at du ikke bruker denne som trådløs router... Endret 30. juni 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Sendte mail til D-link support igår, hvor jeg forklarte problemet. Nå tikket det inn en mail fra dem hvor de konkluderer med at enheten er defekt, og jeg får ny tilsendt på garantien. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kjent problem med DIR-655 forøvrig, tror jeg har tatt imot minst 33% av solgte enheter. Litt kjedelig, da det er en ellers utmerket ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå