amnesia^^^^^ Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Hei, I går når jeg skrudde på min pc oppdaget jeg til min store fortvilelse at nettet mitt ikke fungerte. Nå står det bare at jeg er tilkoblet et "Uidentifisert nettverk" og at det er lokalt. Det jeg ikke forstår er at dette altså kun er over kabel, det trådløse nettet fungerer. Men dette hjelper meg lite da jeg ikke har trådløst nettverkskort. Nå er jeg ikke noe geni på data, så trenger virkelig hjelp av noen der ute! Har prøvd disse reperasjonsforslagene til Windows, dette har selvsagt ikke hjulpet (Disse var: "Hent automatisk nye IP-innstillinger", Resette modem og ta ut kabler og tilbakestille nettverkskortet "Lokal tilkobling". Dette er ikke første gang det skjer, men han som vanligvis hjelper meg med dette er på ferie. Vet ikke om dette dette er noe galt, men på "status for lokal tilkobling" står det: IPv4-tilkobling: Lokal IPv6-tilkobling: Begrenset Tusen takk for svar, sier ikke nei takk til noen forslag! Endret 30. juni 2008 av Definite Lenke til kommentar
amnesia^^^^^ Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Er det virkelig ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Duxoman Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Først et kjapt spørsmål: Hvordan kan du vite at det trådløse nettet ditt fungerer som det skal dersom du ikke har trådløst nettverkskort Du burde restarte modemet/routeren din, og sjekke om dette løser problemet, det kan jo hende at det har gått surr i noen routingtabeller. Dette gjør du rett og slett ved å ta strømmen på den boksen du fikk av internettleverandøren din, la boksen stå uten strøm i noen sekunder, og deretter putte strømkabelen inn igjen. Dersom du har kjøpt din egen ruter, gjør du samme prossess på den. Dettte pleier vanligvis å fikse problemet. Lenke til kommentar
amnesia^^^^^ Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Først et kjapt spørsmål:Hvordan kan du vite at det trådløse nettet ditt fungerer som det skal dersom du ikke har trådløst nettverkskort Du burde restarte modemet/routeren din, og sjekke om dette løser problemet, det kan jo hende at det har gått surr i noen routingtabeller. Dette gjør du rett og slett ved å ta strømmen på den boksen du fikk av internettleverandøren din, la boksen stå uten strøm i noen sekunder, og deretter putte strømkabelen inn igjen. Dersom du har kjøpt din egen ruter, gjør du samme prossess på den. Dettte pleier vanligvis å fikse problemet. Vel, nå har det seg slik at jeg faktisk har en laptop også. Og restarte modem har jeg allerede skrevet at jeg har gjort uten resultat. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Selv om en restart strengt talt burde gjort akkurat det samme, kan du prøve dette scriptet. (Høyreklikk på lenken, og velg "lagre som") Har skrevet det selv, så kan garantere at det er helt virusfritt. Du må altså laste ned scriptet på laptopen din, og bruke en USB-penn for å overføre det til den kablede PC-en. Endret 1. juli 2008 av the Stig Lenke til kommentar
Duxoman Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvordan er strukturen din? Modem -> PC eller Modem -> Router -> PC? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 ... Hvordan kan du vite at det trådløse nettet ditt fungerer som det skal dersom du ikke har trådløst nettverkskort Vel, nå har det seg slik at jeg faktisk har en laptop også. Det at du har laptop som kan koble seg opp trådløst sier intet om problemet med kablet gjelder router eller PC. Her kan det være problemer med kabel, nettverkskort i stasjonær og settinger/drivere i stasjonær. Enkelte router vil aktivisere MAC-filtreing både på kablet og trådløst selv om valget settes under Wlan. Lenke til kommentar
maheath Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Kan jo også tenkes at du er koblet til et ANNET nett på det trådløse, og at nettet ditt ikke virker i det hele tatt... prøv å slå av modemet helt og se om du fremdeles er på nett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå