Jon-d Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Har en Marantz surround receiver SR6200 som jeg frykter er ødelagt. Det er bare spraking i venstre kanal. Er ikke høyttaleren, for jeg har byttet uten forbedring. Problemet er ikke der med en gang, men når kommer etter 1-2 minutter, og forblir der. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det er nok sannsynligvis en av utgangstransistorene som har tatt kvelden. Sprakingen kommer når trans. blir for varm. Skru opp forsterkeren å se om noen av komponentene har løsnet fra kjøleribbene. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 De få delene jeg kan se sitte fast i kjøleribba ser ut til å sitte dønn fast. Nå er det forresten ikke noe liv når forsterkern er kald heller så nå har den nok tatt kvelden på ordentlig... Noen ide om hva det vil koste å fikse? (Dersom vi går ut ifra at det er en av utgangstransitorene som har gått) Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det er selvfølgelig ikke kortslutning på høyttalerkablene noe sted? Sånn for å ha eliminert det problemet. Hva en reparasjon vil koste er ikke godt å si, men du må nok fort opp i 1000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå