Gå til innhold

En (u)skarp uke - dag 3 (02.07.08)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsetter litt med denne blide blomsten jeg. Har ikke fokusert særlig på portrett av mennesker, det har gått i planter. Fant ut jeg ville øve litt her også.

Har brukt stativ, og min noe ubrukte blitz Canon Speedlite 430EX

Skarp forgrunn - uskarp bakgrunn

post-92574-1215029779_thumb.jpg

0.6, f/4, 60mm, ISO 100

Canon EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Nå blir jeg vel beskyldt for å etterape sttrons, ettersom jeg også har et uklart kjøretøy ...

post-126935-1215035832_thumb.jpg

1/40s, f/4, 50mm, ISO 200

Men det var det mest interessante (minst uinteressante?) bildet jeg fikk tatt i dag. Fikk i hvertfall testet ut bruk av monopod.

Tom

Lenke til kommentar

Hva er det med rust som vi liker så godt? Rust gir så mange nydelige motiver, når jeg da så denne bommen måtte jeg stoppe opp. Var veldig usikker åpå hvilket bilde jeg skulle poste for denne dagen, men velger å poste den som man ser mest av. Den med best kontraster. Bommen blir kanskje litt vel fremtredene menmen.

post-107204-1215160317_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har lenge hatt en ide om å ta noen pinhole-makro bilder. Dette fordi pinhole ikke har noen nærgrense og uendelig dybdeskarphet. Dessverre er det vanskelig å få pinhole bra på speilrefleks, og mitt aluminiumsfolie pinhole er ikke helt topp. Men det var min utfordring den dagen. Blomsten er en smørblomst, så forstørrelsen er vil litt over 1:1

post-91921-1215375743_thumb.jpg

1 s

iso 200

F/veldig mye

Lenke til kommentar

Beklager at bildene kommer sent, men jeg har vært uten nettilgang.

Dag 3. Kanskje litt kjedelig, men et forsøk på å komponere noe ut av noen steinblokker. Skriver seg neppe inn i fotohistorien, men illustrerer vel skarphet greit nok.

post-34853-1215898246_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...