Gå til innhold

En (u)skarp uke - dag 2 (01.07.08)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsetter focus-øving på en annen type blomst i dag.

Skiftet objektiv også, og hadde ikke med stativ på sykkelturen, så det ble håndholdt.

Skarp forgrunn - uskarp bakgrunn

post-92574-1214940429_thumb.jpg

1/60s, f/7.1 45mm, ISO 200

Tamron SP AF 17-50MM F/2.8

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Noe uheldig med fokus og kvalitet (bilder er corped), men i allefall mitt bidrag for dagen. :)

post-88494-1214952453_thumb.jpg

EOS 450D /m kit, 55mm, 1/125s, F8.0, ISO 800.

EDIT: Fikk lagt inn bilde ordentlig.

Endret av torvald
Lenke til kommentar

Dagens bidrag fra meg. Var en lang tur på Odderøya etter mye bilder fra skogen, men siden jeg er en surrekopp kom jeg meg ikke avgårde tidlig nok, og innen jeg var på plass hadde sola sunket under horisonten. Dermed ble det tid for å finne på noe på sparket, og jeg endte opp med å leke med fasonger og omriss mot himmelen.

Etterbehandling - Skalering og Photo Filter (Sephia)

Canon 70-200 f/4L @ f/4, 1/2500, ISO800

post-158904-1214953904_thumb.jpg

Endret av Philo
Lenke til kommentar

Det ble en teknisk øvelse fra meg i dag. Litt nødløsning, men likevel nyttig. En 25mm mellomring på er fullt åpent 85mm f/1,8 gir ekstremt liten DOF. Jeg måtte velge noen velkjente motiver for å gi et inntrykk av de relative størrelsene her. Bildet er ikke croppet, men har fått et strøk USM.

post-79427-1214958893_thumb.jpg

Noen vil kanskje lure på hva som egentlig ligger under her, og til det kan jeg røpe at under ligger det en 50-lapp og en brødsmule under hver mynt for litt vinkel...

- Rams

Lenke til kommentar

Ble ikke mye tid til foto igår, men gikk en liten tur og når jeg da så måkene nede på sjøen tenkte jeg at jeg kunne prøve om det gikk an å få en flygende fugl skarp med manuell-fokus og min 30år gamle telezoom. Så gikk det? Når fuglen fløy såpass nærme som igår ser det ut som det ikke er noe stort problem. Så her er bidraget mitt fra 1.7:

post-107204-1214993159_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager at bildene kommer sent, men jeg har vært uten nettilgang.

Dag 2; Ankeret i Kilsund.Her valgte jeg f:1,4 får å få ankeret til å stå klart frem fra bakgrunnen. Syntes komposisjonen ble ok, men eksponeringen kunne kanskje vært noe bedre.

post-34853-1215897986_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...