UniQueKakarot Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg fikk ett lite problem med min pc etter at jeg gjorde et forsøk på å overklokke prosessoren. Da jeg lagret innstillingene og skulle starte maskinen på nytt ville ikke maskinen starte. Noen som vet hvordan man resetter innstillingene i BIOS uten å må slå på pc'en? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Jeg fikk ett lite problem med min pc etter at jeg gjorde et forsøk på å overklokke prosessoren. Da jeg lagret innstillingene og skulle starte maskinen på nytt ville ikke maskinen starte. Noen som vet hvordan man resetter innstillingene i BIOS uten å må slå på pc'en? Det er ingen måte og gjøre det på mens maskinen er skrudd på. Hvor godt kjenner du til PC? er du nybegynner? eller klarer du og drive med PC, altså bygge etc.? SUPER LEIF!!! rettet opp nå Endret 2. juli 2008 av WildWolF Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) På hovedkortet finnes det et lite rundt klokkebatteri som er til for å beholde informasjonen i BIOS. Hvis du fjerner dette batteriet i 10-15 sekunder for så å sette det inn igjen, vil alle BIOS instillingene bli gjenopprettet til standard. Dette er den "enkleste" måten å resette BIOS på. De fleste hovedkort har også en såkalt "Clear CMOS pin", som er en pinne på hovedkortet som du flytter et hakk bort for å resette BIOS. Denne pinnen gjør akkurat det samme som klokkebatteriet. (Husk, hvis du resetter ved hjelp av klokkebatteriet, må du sette tilbake tidsinstillingene i BIOS manuelt) Å resette BIOS er helt risokofritt med mindre du kommer borti komponenter i maskinen (som kan bli ødelagt pga. statisk elektrisitet.) Bare vær forsiktig når du plukker ut batteriet, så skal alt være fint. Lykke til! *EDIT* Husk å ta ut strømkontakten til datamaskinen og vent minst 30 sek før du tar ut klokkebatteriet. Endret 30. juni 2008 av Slettet-rOwOH6vg Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg er på nybegynner stadiet når det gjelder overklokking, men å bygge en pc klarer jeg helt fint. Takk for innformasjonen! Skal prøve å se hva jeg får til å se om jeg får liv i pc'en igjen! Takk for svar! Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 På hovedkortet finnes det et lite rundt klokkebatteri som er til for å beholde informasjonen i BIOS. Hvis du fjerner dette batteriet i 10-15 sekunder for så å sette det inn igjen, vil alle BIOS instillingene bli gjenopprettet til standard. Dette er den "enkleste" måten å resette BIOS på.De fleste hovedkort har også en såkalt "Clear CMOS pin", som er en pinne på hovedkortet som du flytter et hakk bort for å resette BIOS. Denne pinnen gjør akkurat det samme som klokkebatteriet. (Husk, hvis du resetter ved hjelp av klokkebatteriet, må du sette tilbake tidsinstillingene i BIOS manuelt) Å resette BIOS er helt risokofritt med mindre du kommer borti komponenter i maskinen (som kan bli ødelagt pga. statisk elektrisitet.) Bare vær forsiktig når du plukker ut batteriet, så skal alt være fint. Lykke til! *EDIT* Husk å ta ut strømkontakten til datamaskinen og vent minst 30 sek før du tar ut klokkebatteriet. Skulle til og skrive det, men først måtte jeg høre hvor godt han kunne pc Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Maskinen starter i allefall nå, men nå får jeg beskjed om å "Reset and select proper boot device.." Hva skal jeg gjøre da? Har prøvd å velge Boot Device, men d skjer jo ikke noe.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Du må setje harddisken med Windows (eller kva operativsystem du har) til å bli førsteprioritert. Om du ikkje veit korleis dette blir gjort kan du kople frå USB-minnepenner og ta ut media frå dvd-stasjon og håpe på det beste Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Skal se hva jeg får til! Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Siden maskinen bare har en harddisk så sto den først, og lykken smilet ikke til meg i dag.. Har du noen andre forslag? Endret 30. juni 2008 av UniQueKakarot Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Fikk det til nå! Tuusen takk til alle som har hjulpet meg! Dere har sannelig vært til stor hjelp! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Kva var løysinga? Det kan vere til hjelp for andre som slit med det same problemet. Evt. kan du leggje til [LØYST] i trådnamnet Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Eller [LØST] som vi som snakker norsk sier. Han koblet hardisk kabelen til SATA/IDE 1 om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg fikk ett lite problem med min pc etter at jeg gjorde et forsøk på å overklokke prosessoren. Da jeg lagret innstillingene og skulle starte maskinen på nytt ville ikke maskinen starte. Noen som vet hvordan man resetter innstillingene i BIOS uten å må slå på pc'en? Det er ingen måte og gjøre det på mens maskinen er skrudd av. Hvor godt kjenner du til PC? er du nybegynner? eller klarer du og drive med PC, altså bygge etc.? La vær å si ting du ikke er sikker på eller har noen peiling på idetheletatt :] Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg fikk ett lite problem med min pc etter at jeg gjorde et forsøk på å overklokke prosessoren. Da jeg lagret innstillingene og skulle starte maskinen på nytt ville ikke maskinen starte. Noen som vet hvordan man resetter innstillingene i BIOS uten å må slå på pc'en? Det er ingen måte og gjøre det på mens maskinen er skrudd av. Hvor godt kjenner du til PC? er du nybegynner? eller klarer du og drive med PC, altså bygge etc.? La vær å si ting du ikke er sikker på eller har noen peiling på idetheletatt :] Hadde du giddet å lest tråden skikkelig,så hadde du sett at det var ironisk ment av WildWolF. Derfor er det vel du som bør la være å si ting. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Åh, så ikke etter på brukernavna om hvem som hadde skrevet hva Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg fikk ett lite problem med min pc etter at jeg gjorde et forsøk på å overklokke prosessoren. Da jeg lagret innstillingene og skulle starte maskinen på nytt ville ikke maskinen starte. Noen som vet hvordan man resetter innstillingene i BIOS uten å må slå på pc'en? Det er ingen måte og gjøre det på mens maskinen er skrudd av. Hvor godt kjenner du til PC? er du nybegynner? eller klarer du og drive med PC, altså bygge etc.? La vær å si ting du ikke er sikker på eller har noen peiling på idetheletatt :] Hadde du giddet å lest tråden skikkelig,så hadde du sett at det var ironisk ment av WildWolF. Derfor er det vel du som bør la være å si ting. Ingen ironi å spore i WildWolf's innlegg. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Er det noe poeng i å foreslå at du leser manualen til hovedkortet? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Skreiv feil her alle sammen, jeg kan PC visst du lurer på noe sånt Har deltatt i noen pc compoer osv. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Skreiv feil her alle sammen, jeg kan PC visst du lurer på noe sånt Har deltatt i noen pc compoer osv. Uttrykket "jeg kan PC" får meg til å tvile. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Skreiv feil her alle sammen, jeg kan PC visst du lurer på noe sånt Har deltatt i noen pc compoer osv. Uttrykket "jeg kan PC" får meg til å tvile. Hvordan kan jeg bevise? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå