Zepticon Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei... Er det noen her som har erfaringer og/eller peiling på TOR? ( https://www.torproject.org/ ) Tenkte jeg skulle prøve det siden det ikke virker som om noen andre er ute (staten?) etter å passe på personværnet mitt, og siden musikk og filmindustrien stadig kjøper nye regjeringer (les: frankriket) så må man vell begynne å ta ansvar selv. Hovedtrafikken inn og ut av nettverket mitt er nettspill, uTorrent, og IM klienter. Vil disse fungere som normalt med TOR, og vil de bli fulstendig kryptert/umulig å spore? Kjører atm full krytering på alt av Torrents, men paranoid som jeg er så er jeg ikke sikker på om det er nok... Såe.. noen råd? Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 TOR kan du bruke for ting som ikke krever noe kapasitet. F.eks. enkel surfing. Men å laste ned vil ikke gå, det blir for tregt. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 hvilke effektive måter har man da for å skjule/krypetere etc. P2P trafikk? Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg tror ikke du får kryptert eller "gjemt" så mye av trafikken fra datamaskinen din. Du skal vel surfe og sende direktemeldinger du slik som alle andre? Angående P2P: Det kommer vel først an på hvilken P2P teknologi du bruker. Bittorrent støtter jo kryptering f.eks.. Trafikken blir da uleselig for den som måtte sitte og lytte/logge denne. Men skal man laste ned fra nettverk som i utgangspunktet er åpne er det fort gjort for andre å koble seg til. Det eneste sikre vil da å bli medlem av lukkede P2P-nettverk og ta i bruk kryptering for denne trafikken. Da er du relativ sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå