Gå til innhold

TOR, noe for meg? (The Onion Router)

Anbefalte innlegg

Hei...

Er det noen her som har erfaringer og/eller peiling på TOR? ( https://www.torproject.org/ )

Tenkte jeg skulle prøve det siden det ikke virker som om noen andre er ute (staten?) etter å passe på personværnet mitt, og siden musikk og filmindustrien stadig kjøper nye regjeringer (les: frankriket) så må man vell begynne å ta ansvar selv.

Hovedtrafikken inn og ut av nettverket mitt er nettspill, uTorrent, og IM klienter. Vil disse fungere som normalt med TOR, og vil de bli fulstendig kryptert/umulig å spore? Kjører atm full krytering på alt av Torrents, men paranoid som jeg er så er jeg ikke sikker på om det er nok...

Såe.. noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du får kryptert eller "gjemt" så mye av trafikken fra datamaskinen din. Du skal vel surfe og sende direktemeldinger du slik som alle andre?

Angående P2P: Det kommer vel først an på hvilken P2P teknologi du bruker. Bittorrent støtter jo kryptering f.eks.. Trafikken blir da uleselig for den som måtte sitte og lytte/logge denne.

Men skal man laste ned fra nettverk som i utgangspunktet er åpne er det fort gjort for andre å koble seg til. Det eneste sikre vil da å bli medlem av lukkede P2P-nettverk og ta i bruk kryptering for denne trafikken. Da er du relativ sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...