Najs2k Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Heisann Min snart 6 måndters gamle iPod Classic Black 80 GB har siden starten hatt litt problemer, derav spesielt scrollen. Scrollen sin hastighet varierer, noenganger fungerer den i optimal hastighet, men dette skjer like ofte som jeg ser et stjerneskudd på himmelen. Den henger seg opp, reagerer ikke i tidsrom på rundt 30 sekunder mer/mindre, og går generelt veldig tregt. Antall ganger jeg har sett det fantastiske scrollsnarveisystemet med den fantastiske trekanten med smoothe kanter med en bokstav hvor jeg kan bla meg gjennom alfabetet for raskere treff på artister har jeg ikke opplevd flere ganger enn jeg har fingre på venstrehånden. Jada, jeg har prøvd å restarte, gjennopprette, men neeh, den er lite sammarbeidsvillig. Jeg har satt meg tolmodig til å ignorere dette problemet , siden det ikke akkurat er verdens undergang, men iløpet av forrige uke har det hendt masse at ipoden har tullet med å hoppe over, eller ende sangen , midt inne i en sang jeg hører på, den har hengt seg opp og ikke svart på 3-5 minutter, etc. Når jeg kom hjem til pc'n og itunes biblioteket igår kveld, tenkte jeg at det var best å gjennopprette hele greien. Joda, starter gjennopprettingen og alt ser lovende ut, men så får jeg opp en feilmelding om at det ikke er mulig å gjennomføre gjennopprettingen grunnet en eller annen feil, og deretter slutter ipoden å fungere og itunes henger seg opp. Etter å ha gitt det god tid, nærmere 30 min på å reagere , starrter jeg heller oppgavebehandling , avslutter itunes, og restarter ipoden. Da jeg kobler til igjen er ipoden korrupt og det eneste jeg kan gjøre er å gjennopprette 100% Endelig går dette feilfritt så da gjennstod det bare å synkronisere itunes biblioteket mitt med ca. 8000 sanger. Jeg starter synkroniseringen før jeg legger meg til å sove. Våknet idag opp igjen til et itunes bibliotek og en ipod som har hengt seg opp, og merker at det aldri kom mer musikk innpå ipoden enn 2 Gb. Joda, eneste jeg kunne gjøre var å avslutte og koble ut da ingenting svarte, og synkroniseringen fortsetter igejn, men alt var korrupt så jeg måtte starte ifra starten igjen. Nå er faktisk utrolige 17 GB synkronisert og ipoden og itunes biblioteket står helt stille. Om jeg kobler ut og inn nå, og fortsetter å prøve tenker jeg alle musikkfilene blir korrupte og hele synkroniserings prossessen må gjentaes. Hva blir det til, er det noe smart jeg kan gjøre for å fikse dette, eller skal jeg ta sjansen på å levere den inn hvor jeg kjøpte den, og antagelig få den sendt ned til et ipod verksted i østen for deretter å risikere å betale frakt og "bry" om de "ikke finner noen feil" ??, Kanskje også verdt å nevne at itunes virker helt feilfritt før jeg kobler inn ipoden, og at jeg ikke har synkronisert den på 2-3 uker om dere skulle beskylde meg for å ha lastet ned og matet itunes biblioteket med noen ulovlig nedlastede virus Songs Takk for alle svar og hjelp =) Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Du kan jo prøve å synkronisere med annen programmvare en itunes, f.eks. mediamonkey.... Lenke til kommentar
Machz Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Lever den inn til rep. Er ikke sånn det skal være uansett. Sikkert disken som er defekt elns. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Dette skal gå på reklamasjon og du bør ikke bli belastet for det på noen måter. Ville prøvd å gjenopprette/synke med en annen PC, det har vært litt problemer med iPod Touchene med at noen PCer er lite samarbeidsvilige. Lenke til kommentar
Najs2k Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 jah, blir vell til at jeg gjør det, er bare det at å få igjen en 2 k's mp3spiller på garanti og reklamasjon er vanskelig, etter det jeg har erfart tidligere;O vell, har faktisk aldri merket noe problem med det tidligere, så tviler egentlig på at det er pc,n hovedsakelig sin feil, men jeg kan da prøve. Tenker også jeg kan prøve å reinnstallere itunes og lage et nytt bibliotek før jeg reklamerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå