Gå til innhold

Valg av 775 HK

smorgan

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har endelig kommet meg inn i prossessen med å gå til anskaffelse av en ny desktop etter alt for mange studentår med bærbar. Planen er å bygge en pc som skal vare en god stund uten å måtte skifte ut alt som er av komponenter. Maskinen skal i hovedsak benyttes til spill, og det er vel viktig å nevne at jeg ikke driver noe særlig med overclocking.

Jeg har undersøkt litt når det gjelder valg av hovedkort, men jeg må innrømme at jeg fremdeles er veldig usikker på hvilken retning jeg skal gå for. Skal det være P45 eller x38/x48? Nvidia eller intel? DDR2 eller DDR3? Og etter det er bestemt, hvilket merke?

Jeg leste en test her: http://www.tweaktown.com/articles/1472/int...ance/index.html som viser at x48 yter litt mer enn p45, og merkbart bedre ved de høyeste oppløsningene. Etter å ha lest en haug av tester så heller jeg mot AMD sine skjermkort (gjerne i crossfire) av den grunn at det er ganske mye 'bang for your buck'.

Når det gjelder DDR2 vs. DDR3 må jeg nok si at jeg lener i retning DDR2 rett og slett fordi prisen på DDR3 fremdeles er skammelig høy.

Er det noen som har noen tips til et stabilt kort som egner seg til spilling og med bra ytelse rett ut av esken? Pris er ikke den avgjørende faktoren her siden jeg gjerne vil ha noe som skal vare en stund.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...