Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lian-li PCA71 diskusjon!

Anbefalte innlegg

Har nå begynt å planlegge litt hvordan dette skal gjøres, og har sett litt på performance-pcs.com.

Fant en grill som jeg skal bruke på toppen hvor jeg kommer til å skjære hull til radiatorviftene. LINK

Så må jeg selvfølgelig ha noen skruer, er litt i tvil om hva som vil fungere her, siden jeg ikke har noen vanlige 120mm vifter. Jeg har av den tykkere sorten, ca 37mm tykk. Derfor prøver jeg om disse passer, og det blir da 8 skruer per vifte. LINK

Så tenker jeg at jeg må få kjøpt meg en dremel og litt diverse, kan dessuten være kjekt å ha i ettertid uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster ikke all verden for den grillen, og i tillegg vil jeg ha det skikkelig denne gangen. Lager jeg bare en midlertidlig løsning som funker så blir det slik, derfor skal jeg gjøre det grundig og skikkelig fra starten av denne gangen. :) Tror jeg slipper moms siden det blir så lav verdi på bestillingen, men må jeg betale er ikke det noe krise heller. Har importert en del før, så jeg vet hva jeg kan belage meg på å betale i værste fall. Dessuten har jeg ikke funnet noen norske butiker som har slikt, microplex hadde nada av slikt opplegg ialelfall.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Kjøp fra usa, iallefall nå når dollaren er så lav. Jeg kjøpte fra petras tech shop, og kjøpte et skikkelig verstingvannkjølingssett som sikkert hadde kostet 4-5k i norge. betalte rundt 2,5k for det derifra.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Men du klarer jo fint å sette opp et oppsett selv også, da velger du selv hvilken prisklasse du vil legge deg i. De har vel også ferdigsett til salgs, men det beste er alltid løsdeler. Du kan også sende de en mail hvis du er usikker, de er veldig hjelpsomme der iallefall.

Edit: 14.07.08 20.11 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

gahhh, så lang tid det tar. Posten = ttt

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Ja det er det meste du trenger. I tillegg vil du trenge destillert vann, og algedrepende middel. I tillegg kan du bare gå for 1/2 ID slanger hele veien. Har selv 1/2 på hele systemet, og alle fittings som fulgte med kjøleblokkene passet greit. Viter må du også ha til radiatoren for best effekt, skruer til disse, osv. Litt småtteri med andre ord.

Lenke til kommentar

Algedrepende middel er ikke nødvendig så lenge man ikke bruker NOE annet enn destillert vann.

Men husk på at det er meget viktig å skylle gjennom alt før man setter sammen loopen.

Radiatoren er den som er viktigst. Den må man fylle 2/3 full med kokende vann. Rist kraftig. la stå 10min rist den igjen. Hell ut vannet. Å gjenta dette til vannet som kommer ut er klart. :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er posten helt vilt treg for tia? Har enda ikke kommet noen oppdatering på trackingnummeret på pakken. Står fortsatt innlevert postterminal. Men har forresten bestilt noen smådeler hos Performance-PCs.com i dag, så håper de og kabinettet kommer samtidig. :D Noe jeg tviler sterkt på.

Edit: 17.07.08 08.47 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 7007 TRONDHEIM

Finally!

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...