Brian Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Det er jo ike noe problem å fikse da, hvis det mot alle odds bråker fælt, noe jeg tviler på, så er det bare å bytte viftene. Må begynne å borre i mitt med en gang jeg får det, må ha 3stk 117mm hull i toppen på det. Det kan bli interessant. Endret 10. juli 2008 av Brian Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 jaja, no big deal og handle noen støysvake, selv om jeg tviler selv. Har 2stk gtx som er ganske hissige på dB. Hvorfor må du det? Lurer jeg ille her. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har vannkjøling, derfor må jeg ha tre hull til viftene på radiatoren som skal i toppen innvendig i kabinettet. Tenker jeg skal ta et hullbor til dette, stikksag på frihånd tar jeg ikke sjangsen på. Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Hehe, nei for all del ikke ødlegg kabinettet^^. Hvorfor kan du ikke feste radiatoren på baksiden over den øverste viften, hull og alt er klart? Tenkte litt på når det gjelder varme osv. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fordi jeg er sær og har bestemt meg for å ha alt inn i kabinettet. Synes det ser penere ut da, og enklere og frakte rundt på. I tillegg synes jeg det ikke er så pent med radiatoren stikkende ut bak som en kreftsvulst, men det er nå bare min mening da. Kommer til å lage maler og måle lenge og sørge for at hullene blir perfekt på linje og i forhold til kabinettet. Men jeg tror også jeg skal prøve hullborret på gamlekabinettet som skal kastes uansett først, og se hvordan det blir. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ja, du har fint med plass i toppen, så 3x vifter/radiator i toppen er nok null problem. Dog for mitt system så tror jeg at kabinettet er en smule overkill, hver gang jeg ser på det så stusser jeg over størrelsen, for det er digert Men syns det er pent, og det er jammen digg med stor plass, blir så mye mindre knoting. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Jepp, jeg tror jeg kommer til å fylle det ganske bra. Miditoweret jeg har nå er så fullt at lokket hopper av kabinettet når jeg løsner skruene bak, hele greia ligger i press siden det er så trangt om plassen inni der. Har målt litt selv, og funnet tut at det er grei størrelse på det, men det er såpass pent å se på så jeg regner med at det går greit. Veldig rent og ordentlig. Endret 11. juli 2008 av Brian Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Er akkurat det mitt miditower også er, men sitter nå å ser litt på målene på kabinettet. Dette er ganske så dypt, så noen mods på pulten hører faktisk med. Kan ikke si jeg finner noen andre kabinetter med mange hd-plasser og fortsatt et pent utseende uten alt for mange blinkene lys og fjortis-faktor! Fikk akkurat lønning nå, bestille dette nå? Nitrius, er det mulighet for å skjule kabelene godt bak Mainboard-platen eller noe slik? Har en strømforskyner på 1000w og den krever god plass til alle kabelene, ønsker derfor å få skjult mest mulig... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Tja, bak selve hovedkort-plata vet jeg ikke, er vel ikke så mye plass mellom den plata og døra på den siden, har ikke testet så skal ikke si noe sikkert. Men det er lett å gjemme kablene, for de kan du legge langs siden bak harddisk-opphenget. Skal prøve å få tatt et bilde, litt vanskelig å forklare. Dog er ikke kabinettet mitt så ryddig at det gjør noe, enda værtfall. Bilder opplastet. Album på photobucket Endret 11. juli 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Takk for bilder, ser veldig bra ut syntes jeg, skal finne på noen gode løsninger der tenker jeg! Men det er slike riller til venstre for hd-viften bak skjermkortet. Har sett at man kan koble til støtte-bein for store skjermkort der. Følger disse med? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) "Støttebein" som du tenker på, er nok den metallstangen du ser i midten. Der festet du sånne klemmer, eller hva jeg skal kalle de, som du igjen fester fast i enden på skjermkortet eller lignende. De hvite greiene bak skjermkortet, og foran de 2 viftene, er også for å holde på plass PCI kort, men for at kort skal nå helt ditt så må jammen kortet være langt. Edit: Denne metallstangen kan også fjernes, den holdes fast av to skurer, og den kan flyttes, du har vel 3 muligheter om jeg husker riktig, for hvor den skal stå. Min står i den midterste for øyeblikket. Endret 11. juli 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Kjøp en forlenger på P4 kontakten din. Tror jeg må gjøre det samme hvis jeg skal ha strømforsyninga nede. Var ikke sånn voldsomt til muligheter ang kabelskjuling, men det går alltids an å fikse med et borr. bare å borre opp noen små hull til ledninger osv der det trengs. har planer om å få kabinettet så ryddig som overhodet mulig. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Tja, du sier noe. Men sitter ikke med døren oppe, så hvordan det ser ut inni er ikke allverden for min del. Så lenge ting funker er jeg fornøyd. En annen ting, størrelsen på kjøleren min gjorde det rimelig vansklig for meg å få inn P4 kontakten, måtte faktisk bruke en flat-trekker for å dytte den inn, da jeg ikke hadde sjans å komme til med hånda. Dette kan ha noe med oppsettet av hovedkortet å gjøre også. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Det du kansje kan gjøre, er å lage et lite hull rett ved siden av psu gjennom hk plata, og dra p4 kabelen opp langs baksiden av hk plata. Det vil gi ca like lang avstand. Og deretter drar du den ned til kontakten via toppen av hk plata, da blir den nesten usynlig. Ah, jeg er genial, det skal jeg iallefall gjøre. Jeg er til og med så perfeksjonist at jeg skal kjøpe strips som mather fargene på kablene, sata kablene skal stripses med røde strips. Skal ikke være enkelt, hehe. Endret 11. juli 2008 av Brian Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Skjermkortet mitt er ganske så langt, er på hele 27cm! Du kan jo gjøre som dette: http://www.nordichardware.com/skrivelser_img/532/A71_19.jpg http://www.nordichardware.com/skrivelser_img/532/A71_20.jpg Er mange muligheter du kan fikse på for å få det pent og ryddig. Det skal ihvertfall jeg! Endret 11. juli 2008 av Splinten Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Var ganske ryddig det der, eneste jeg ikke likte var det hullet til 24pins kontakten, ble litt stygt med et så stort hull. Tror jeg sløyfer den løsninga, men ellers kan jeg hente ideer. Han har gjort slik med p4 kabelen som jeg tenkte å gjøre. Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 ja, enig med deg. Den kappingen og teipingen hans syntes jeg var ganske så dårlig utført. jeg har en modulær strømforsyner og kan få et betydelig mindre hull om jeg drar den motsatt vei, fordi på andre enden har jeg en liten 6-pin! Men har jo enda ikke fått trykket på bestill knappen da Får ikke helt bestemt meg om det er dette pengene skal gå til nå.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Hehe akkurat samme ståa her også, jeg nøler lenge før jeg helt tilfeldig impulshandler. 2k er mye å bruk på kun et kabinett synes jeg, men så er det ikke så ofte jeg bytter det heller da. Om jeg har det i 5år, som mitt galme, så blir det kun 400kr pr. år. Men jeg har ikke modulær strømforsyning heller så jeg må ha et så stort hull. Men du som har modulær kan jo nesten skule hullet bak kabelen helt inntil hovedkortet når den er såpass liten. Fristende å kjøpe modulær psu i tillegg, men da blir det dyrere enn jeg hadde tenkt. edit: Hvor mye ligger en god men billig modulær 600w+ strømforsyning på? Kansje jeg kan få netshop til å sette sammen en pakke med psu + kab til redusert pris. Endret 11. juli 2008 av Brian Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 ja, det er akkurat det jeg kan. Vil liksom at det skal se greit ut når jeg tar av sidedøren fra nå av, så jeg slipper å grøsse meg for å endre på noe hw. Har nå hatt mitt thermaltake armor jr. i 1 år ca. Dritt kabinett rett og slett, knakk fronten så fort det kom i hus omtrent. Skulle også ha ganske så bra kjøling, men min hw står å koke romtrent, dette kan også være grunnet fordi det er såppas trangt, sidedørene står omtrent på spreng. Jeg har en thermaltake 850w modulær, den har overspenningsvern og det meste + veldig støysvak. Ligger nå på 1200-1300kr, vet ikke om dette kan bli i dyreste laget. Du kan jo spøre netshop om du isåfall kan få denne pakken for 3000,-. Vet ikke hvor vennelige de er på prisforandringer?. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hehe høres ut som mitt kabinett jo, nesten så sidedørene mine buler ut. Har likevel ikke noe problem med varme i og med at jeg har vannkjøling, men det ble veldig varmt med luft som jeg hadde tidligere. Så godt som null luftsirkulasjon siden det er såpass tettpakket. 1300kr var litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke ja, men kan sende mail til netshop likevel og spørre, er jo verdt et forsøk. Har fått en slik rabatt før da jeg bestilte mange flere smådeler. Hadde det ikke vært for at bilen også skal ha sitt, så hadde jeg bare tatt med den psu'en med en gang, men har også mye andre prioriteringer jeg må ta hensyn til. Får vel sikkert solgt den psu'en jeg har nå da, den er jo ikke så dårlig, men skal se om jeg kan får brukt den først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå