Juleniss1 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Vakta er åpen 24/7 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Men rekruttene skal jo være der til 19.00, så du får ringe de og høre. Det er lov å komme litt for sent hvis du har en god grunn. Lenke til kommentar
Gabriella Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 hø? jeg skal være der 29 september og kommer dagen før.. ^^ så jeg kommer ikke forsent men alt for tidelig^^ men jeg har alt i orden skal sove på leiern der til 29 september Lenke til kommentar
snaxy Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Men rekruttene skal jo være der til 19.00, så du får ringe de og høre. Det er lov å komme litt for sent hvis du har en god grunn. . Endret 13. oktober 2011 av snaxy Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Praktisk spørsmål: Klipper de håret ditt? Begynner å få smålangt hår (4-5 cm), og vurderer en frisørtime. Liten vits om alt allikevel skal bort dag 1 av rekrutten. Skal inn 30.09 forresten Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Praktisk spørsmål: Klipper de håret ditt? Begynner å få smålangt hår (4-5 cm), og vurderer en frisørtime. Liten vits om alt allikevel skal bort dag 1 av rekrutten. Skal inn 30.09 forresten Så lengde du ikke er i Garden, er det ingen hårregler, bortsett fra at håret ikke skal nå ned til kraven. Derfor må du nok ta en hårklipp uansett. I militæret er det en frisyre som gjelder og det er maskin og bort med det meste. Om du ønsker å klippe det i militæret eller sivilt er din sak, men jeg kommer hvertfall ikke til å bruke 350,- på en tøff klipp når jeg skal inn. Da kjører jeg 7 millimeter på maskinen og tar bort alt Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er ikke noe tvang å klippe seg. En i troppen min hadde langt hår, og det hadde han helt til slutten, da han gav inn for påleggene fra oss andre på rommet om at han måtte klippe seg. Hørte ikke mas fra befalet en eneste gang. Det er også slik at du får låne en klippemaskin, og så må rekruttene klippe hverandre. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er ikke noe tvang å klippe seg. En i troppen min hadde langt hår, og det hadde han helt til slutten, da han gav inn for påleggene fra oss andre på rommet om at han måtte klippe seg. Hørte ikke mas fra befalet en eneste gang. Det er også slik at du får låne en klippemaskin, og så må rekruttene klippe hverandre. Riktig at de ikke kan tvinge deg til å klippe det, men har man langt hår skal vel dette settes opp slik at det fortsatt ikke kommer over kragen. Hvor strenge befalet er med dette kommer nok helt ann på befalet og hvor du tjenestegjør. Uansett syns jeg man skal ha respekt for uniformen. Ser utrolig stygt ut med hår som henger nedover berreten og kragen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg er enig i at man skal ha respekt for uniformen, men når en person sliter ræva av seg for noen kroner dagen så bør han få beholde sveisen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Luftforsvaret på KNM Harald Haarfagre, here I come. Edit: Jeg trodde det stod 29.september..^^ Skal hvertfall reise imorgen til Stavanger, og det begynner på mandags morgen.. Endret 27. september 2008 av medlem-161766 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå