aklla Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 oki, fredsvakt, bare at det ikke er for 13X luftving, men for en vanlig leir..... Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) vZ: Er det basesett II du vil inn på da? Etter hva jeg har forstått er det ikke turnusordning der, kun på v&s - fredsvakt. Endret 14. juli 2008 av -=Martin=- Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hvordan er det med mat første dagen? Står jo på innkallelsen at vi må ta med matpakke? Lenke til kommentar
Erlandios Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hvordan er det med mat første dagen? Står jo på innkallelsen at vi må ta med matpakke? Må vel skaffe deg maten selv fram til du er Sjekket inn osv tenker jeg:P Gamle er folk? Er selv 18 , virker som de fleste er 20-21.... Lenke til kommentar
Erlandios Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Er det noen her som har erfaringer fra LUFT , finner bare dritt om det :! Lenke til kommentar
vZ Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 21. Utsatte førstegangstjenesten pga læretid. Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? Blir hardt å endre rutinen igjen. Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? Blir hardt å endre rutinen igjen. nah. får sove så lenge du vil på rekrutten Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? Blir hardt å endre rutinen igjen. nah. får sove så lenge du vil på rekrutten seriøst? trudde det var opp halv 6 hver dag.. Er forresten '89er jeg også.. EDIT: Noen som vet om jeg får reise hjem de første helgene? (Bor en halvtime fra madla). Har fått spørsmål fra jobben om jeg kan fortsette å jobbe helg i noen uker til. -=Martin=-: vakt og sikring der jeg jobber sjekker ID-kort, åpner porten, går runder å sjekker at dører er låst og sitter i resepsjonen i inngangen. det er ihvertfall alt det ser ut som om de gjør... edit: glemte å si at dem rykker ut på alarmer(alltid falske) og blir med pizza-budet opp til bygget det er bestillt... Hvor er det du tjenestegjør? Er det turnusordning der? Endret 15. juli 2008 av -=Martin=- Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? Blir hardt å endre rutinen igjen. er vel opp 6 hver dag... var ihvertfall det for meg, fra 06:00-07:40 eller noe rundt der var det mat og vask av rom, så var det sjekk av rom og skap, så oppstilling og drev på ca konstant til 22:50, fra 22:50-23:00 var det tid man kunne bruke helt selv, på akkurat det man ville. ble stort sett å prøve å få orden i skapet hva det er etter rekrutten varierer, men vi stod opp senest 06:00, en gang i blant var det så tidlig som 04:00. i helgen når vi ikke var i tjeneste var det å sove så lenge man ville, men stod oftest opp før 08, da rakk man frokost... -=Martin=-: ikke regn med å kunne dra hjem første helg, andre er det mulig, men ikke si ja til å jobbe før du vet noe. jeg "tjenestegjør"(jobber) på kolsås leir, aner ikke om vaktsoldatene har turnus eller ikke, men regner med det. stort sett er det ett lite hei når jeg går inn, det er alt jeg snakker med dem om... Endret 15. juli 2008 av aklla Lenke til kommentar
Erlandios Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? Blir hardt å endre rutinen igjen. Haha våkna nå jeg 01:39 så ja jeg sliter:D Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? Blir hardt å endre rutinen igjen. Haha våkna nå jeg 01:39 så ja jeg sliter:D er ikke så ille. på dag 2 er du så sliten at du sovner som en full unge kl 23. så kommer befalet inn å vekker deg med ett helvetes bråk kl 06:00, ett par dager med dette og alt er ok Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Tror faktisk det skal bli deilig med litt ordentlig rutine, selv om det kan være hardt til tider. Lenke til kommentar
Mikael89 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hva skjer hvis man forsover seg? Jeg kommer til å slite, for jeg våkner ikke selv om det er masse bråk osv. Og er max b-menneske:P er 89 modell jeg også Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hva skjer hvis man forsover seg? Jeg kommer til å slite, for jeg våkner ikke selv om det er masse bråk osv. Og er max b-menneske:P haha tro meg, ingen fare Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) du forsover deg ikke når befalet går rundt å med bøtte/patroner/bjelle å lager ett helvetes bråk og slår på lyset. det er ikke snakk om at man skal sove lengre når de bråker... vi hadde det slik at man fikk refs(bot) på 700,- hvis man forsov seg 3 ganger. i rekrutten hos oss måtte vi ut på gangen og vise at vi var "våkne", de hadde opptelling for å sjekke. uansett, så har du nesten garantert 3-5(mulig flere) andre på rommet som kan være med å sørge for at du våkner edit: funker ikke det skal du ikke se bort ifra at det enten blir kolektiv avstraffelse eller kreative løsninger på problemet(vann, skrikende befal i trynet dit, dratt ut på gangen osv.) Endret 16. juli 2008 av aklla Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hvordan er det med våknetider etter rekrutten da? Da mener jeg når man har fått tildelt tjeneste, blir man vekket da også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå