Gå til innhold

Hardware T - shirts, finnes de ??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eller du kan lage din egen t-skjorte med logoen på. Bare få tak i et logobilde med høy oppløsning, legg et t-skjortepapir i skriveren og stryk det på t-skjorten og vips så har du en hardware t-skjorte :)

mvh nerd-light

Husk at dere ikke kan bruke logoen uten tillatelse.

Lenke til kommentar
Husk at dere ikke kan bruke logoen uten tillatelse.

jaha? Dette må du begrunne med en lovparagraf. Slik jeg tolker åndsverksloven vil det på ingen måte være ulovlig å lage en t-skjorte til seg selv med Hardware Norge sin logo.

Dette vil jeg tro går under åndtverksloven. Så lenge et merke/logo er eid av et firma er det de som har enerett på det. Tenk bare på Novell vs TVNorge-saken. Uansett så tror jeg ikke HW kommer til å saksøke noen som ønsker å gå med HW T-skjorte som de selv har laget så lenge HW ikke har noen slike t-skjorter.

Det skal vel dog legges til at det har vært diskutert å lage slike flere ganger. Hvis interessen for det er stor nok vil jeg tro at slik vil bli laget. Hvis det er ønskelig kan jeg sette opp en poll for å se på stemningen.

Lenke til kommentar

Dette vil jeg tro går under åndtverksloven. Så lenge et merke/logo er eid av et firma er det de som har enerett på det.

I åndsverkloven §12 står det:

" Når det ikke skjer i ervervsøyemed, kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk."

Slik jeg tolker denne paragrafen så er det fritt fram for å lage en t-skjorte med hw.no logoen slik nerd-light foreslo. Jeg kan heller ikke se at noen av begrensningene i §12 (eller andre paragrafer i åndsverkloven) skulle gjøre dette ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...