Gå til innhold

overklokke xp2000+thorougbred

SpaKonG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XP2000 thorougbred er thoroughbred A... så det er ikke rart du ikke kommer lenger.

Hvordan kan du vite at han har TbredA? Thorougbred finnes både i A- og B-versjon. Den eneste måten å finne ut hvilken versjon man har, er å sjekke steppingkoden på CPU. Les her for mer info om akkurat dette!

TbredB er som sagt best, men TbredA kan selvsagt klokkes et stykke den også. De er begge bedre overklokkere enn Palomino og de klarte vel normalt sett 200-300 MHz..?

Ellers bør du ikke gå for nærme 40MHz på PCI nei! Lykke til med overklokkinga! :)

Lest artikkelen 1000 ganger før.. Og for alt jeg har sett så er det ikke mange XP2000 t-bred B ute å flyr akkurat. Og hvertfall ikke i Norge.

AXDA2000DUT3C skulle det vært, men dette er neppe tilfelle. Kikk på komplett.no f.eks der står det AXDA2000DKT3C, det er ikke en t-bred B, Det er en A.

Dette har jeg kranglet med flere om.. og alle er like blåst. Får bare håpe du skjønner hva jeg mener da hvertfall.

Lenke til kommentar

Til og med Waterheads.dk selger ikke XP2000 som t-bred B. Da ville de hatt en som het AMD 2000+ Thoroughbred Super Extreme Stepping. Og det har de ikke. I tillegg så står det Vcore standard 1.5 Volt på XP2000 på deres sider, og det tilsier at det er en T-bred A.

Lenke til kommentar

11-12000p hørtes bedre ut ja! Er ikke sikkert du kan forvente så mye mer av det skjermkortet, uansett hvor mye mer du klokker prosessoren. På den annen side kan høyere minnebåndbredde gi deg litt til.

Får klokke skjermkortet ditt også da:) Mitt radeon9500 non pro har jeg hatt på 303minne og 387core - eller noe rundt der, husker ikke hva de nøyaktige verdiene ble. Ga meg 20% økning i 3dMark03. Er ikke klokka lenger nå. Spiller så lite for tida...

K

Lenke til kommentar

Greier den ikke mer enn 1890? Høres ganske dårlig ut det da, greide jo 1920 med den gammle RIRGA XP1800`en min, prod uke 33. 2002. Er mye mer fornøyd med den nye JIHUB prod uke 03 2003, xp1700, T-Bred B, den takkler 2440 mhz på systemet mitt, men kjører bare på 2222mhz pga. dårlig kjøling.

Lenke til kommentar
er ikke standar 1,75 da? ivertfall på min

Kikket på PSdata nå.. der står det AXDA2000DMT3C... altså 1,75v..

Men det er bare palomino som har så høyt som 1.75.. sikker på at du har t-rbed?

T-bred A og B går nemmelig ikke høyere enn 1.65v.

L: 1.50V

U: 1.60V

K: 1.65V

M: 1.75V

Lenke til kommentar
Skyline:

Bestilte XP1700'en fra waterheads.dk regner jeg med!? Brukte de lang tid på å sende den?

Har venta i en mnd på min nå! Prisen har gått ned mye siden jeg bestilte den også!

K

Pøh.. waterheads.. for en drittsjappe. Du må vel betale dansk og norsk moms+frakt+pris på prosessor=1000Kr (sånn ca Dyrt spør du meg.

Lenke til kommentar
Lest artikkelen 1000 ganger før.. Og for alt jeg har sett så er det ikke mange XP2000 t-bred B ute å flyr akkurat. Og hvertfall ikke i Norge.

AXDA2000DUT3C skulle det vært, men dette er neppe tilfelle. Kikk på komplett.no f.eks der står det AXDA2000DKT3C, det er ikke en t-bred B, Det er en A.

Dette har jeg kranglet med flere om.. og alle er like blåst. Får bare håpe du skjønner hva jeg mener da hvertfall.

Heh.., ser at verken norske nettbutikker eller waterheads har XP2000+ TbredB inne. Jeg har i det siste sett mye på XP2100+ og trodde saken var den samme med "lillebroren".

Men for all del, jeg skjønner hva du mener - og jeg er helt enig. Prosessoren må være en TbredA!

Bare sånn på slutten så selger PS Data XP2000+ Tbred med varenummer AXDA2000DMT3C. Dette skulle tilsi at Tbreden de selger er en Palomino. Enten er det bare PS Data som tuller, ellers så må jeg begynne å ta slike artikler fra overclockers.com litt mindre seriøst.. Hmm :roll:

Edit: ser at fUsiOn er inne på det samme som meg angående PS Data, Tbred og Palomino.. Merkelige greier! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...