Gå til innhold

forsøk på flygende fugl

Anbefalte innlegg

var ute og prøvde å ta bilde av flygende fugler. da var denne kråka det beste jeg fikk til.

bildet er uredigert bortsett fra litt crop. ellers er bildet tatt på frihånd på 300mm breddvidde(?), f/10,

1/800

ISO 400

post-161157-1214816948_thumb.jpg

hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
var ute og prøvde å ta bilde av flygende fugler. da var denne kråka det beste jeg fikk til.

bildet er uredigert bortsett fra litt crop. ellers er bildet tatt på frihånd på 300mm breddvidde(?), f/10,

1/800

ISO 400

post-161157-1214816948_thumb.jpg

hva synes dere?

Jeg vil sige: Flyvende fugle er meget spændende motiver. Mens jeg synes nok du skal prøve igen. Billedet viser mest fuglens bagende, og hvis du vil noget særligt med de ufokuserede vinger, den underlige vinkel og det grumsede lys, så lykkes det i al fald ikke at formidle dit budskab til mig.

Undskyld de hårde ord - jeg vil gerne se flere fuglefotos herinde, og håber du forsøger igen, men netop dette her er i mine øjne ikke vellykket. Bedre held næste gang.

Lenke til kommentar

jeg vet godt at det ikke er et så bra bilde, men det er en av grunnene til at jeg legger de ut her. da får jeg kritikk, tar det til meg og jeg får inspirasjon til å fortsette.

det er det fotografiens kunst går ut på; lære av sine feil, for å forbedre dem.

takk for fin kritikk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke helt perspektivet. Jeg er litt usikker på de uskarpe vingene, men jeg tror jeg ville foretrukket det om hele fuglen var i fokus. Skyggene er også litt vel mørke.

vet det, er ikke så fornøyd med fokusen jeg heller. men så er det no viktig å ha for seg at bildet er tatt uten stativ på 300mm, og av en rask fugl. selv om ei kråke er verdens raskeste fugl, er den rask nok til å skape bra fokus til ei linse til litt over 1000kr. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...