Syar-2003 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Lest at noen produsenter har kødda til settingsen i vga biosen , slik at det ikke "downclocker" seg i idle/2D mode og går med samme speed på alt i idle modus. Kan være dette også. Var dette som gjørde at folk kicket på strømforbruk i idle/2d mode også. Endret 1. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Har lest om fler som har rundt 70 grader idle temperatur. Men det øker bare ca 10 load. Er noen på xs.org som melder om et script de legger i driveren, slik at viftehastigheten kan justeres. Det er oppløftende, da jeg er sikker på at ati vil fikse dette i juli driveren. 80 grader er heller ikke farlig, da disse kortene fint kan klare over 90 grader, men selvsagt er det betryggende å se temperatur under 70 load.8800GT kortet mitt nærmet seg 90 grader load med orginalkjøler, så dette er ikke unormalt. Mitt 8800GT ligger på 76-80 grader 24/7 folding@home load med en lett klokk, men det er hovedsaklig pga. Asus sin Glaciator kjøler. Men forsåvidt sant at selv 90 grader er ok men jeg ville ikke kjørt det så lenge av gangen. Endret 1. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Lest at noen produsenter har kødda til settingsen i vga biosen , slik at det ikke "downclocker" seg i idle/2D mode og går med samme speed på alt i idle modus. Kan være dette også. Var dette som gjørde at folk kicket på strømforbruk i idle/2d mode også.Ah ok, men alt dette samt 4850 sine varmeproblemer vil nok bli vesentlig forbedret i 8.7 driveren. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kan nok stemme det du nevner der syar.Hvis viftehastigheten ligger på feks 20% konstant, og "powerplay" ikke fungerer, kan det bli hett. På mine 3870 kort fungerte "powerplay" fint, men vifta gikk på 25% konstant.Temperaturen på dem lå på ca 40 idle og over 80 load med orginalkjøler. Brukte rivatuner til å sette hastigheten til 40% konstant.Da sank tempen atskillig, uten at det ble noe støy ut av det. Theo,den Asuskjøleren er nok mye bedre enn standardkjølerne. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Har lest om fler som har rundt 70 grader idle temperatur. Men det øker bare ca 10 load. Er noen på xs.org som melder om et script de legger i driveren, slik at viftehastigheten kan justeres. Det er oppløftende, da jeg er sikker på at ati vil fikse dette i juli driveren. 80 grader er heller ikke farlig, da disse kortene fint kan klare over 90 grader, men selvsagt er det betryggende å se temperatur under 70 load. 8800GT kortet mitt nærmet seg 90 grader load med orginalkjøler, så dette er ikke unormalt. HD 4870 fan-speed er på 22% ca når den er 78/79 idle, setter du opp fan-speeden til 31% Synker tempraturen til 50-55c Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Hvilket program bruker du for å sjekke tempen og styre fan-speeden? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 HD 4870 fan-speed er på 22% ca når den er 78/79 idle, setter du opp fan-speeden til 31% Synker tempraturen til 50-55c Hvordan er ytelsen på kortet, generelt sett fra ditt gamle kort? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvilket program bruker du for å sjekke tempen og styre fan-speeden? Nysgjerrig på dette selv. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 HD 4870 fan-speed er på 22% ca når den er 78/79 idle, setter du opp fan-speeden til 31% Synker tempraturen til 50-55c Hvordan er ytelsen på kortet, generelt sett fra ditt gamle kort? Vet egentlig ikke. Er veldig få spill som funker her, skjønner ikke hvorfor :/ Men av de få spillene jeg har testa er det jo en syk forandring. Kan også recorde spill uten at FPSen synker Noe jeg har savna ei stund. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 HD 4870 fan-speed er på 22% ca når den er 78/79 idle, setter du opp fan-speeden til 31% Synker tempraturen til 50-55c Hvordan er ytelsen på kortet, generelt sett fra ditt gamle kort? Vet egentlig ikke. Er veldig få spill som funker her, skjønner ikke hvorfor :/ Men av de få spillene jeg har testa er det jo en syk forandring. Kan også recorde spill uten at FPSen synker Noe jeg har savna ei stund. Hvilkne spill er det som fungerer dårlig? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvilkne spill er det som fungerer dårlig? Nå funker dem strengt tatt ikke i det heletatt her.. det gjelder Team Fortress2, Cryis, NFS:Pro Street.. Det som skjer er at PCen fryseg seg helt da jeg går inn på en av de. Skjer akkurat da spillet skal til å starte opp. Men HL2, CS 1.6, Company of Heroes osv funker greit - så er en smule forvirret. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Hva styrer du vifta med? Endret selv på profil xml filen, og satt vifta til 35% som passet bra for meg, da var jeg nede i ca 60-65grader. Testet med 90% på vifta (bråk gitt) da var jeg fort nede i 45-50grader. Endret 1. juli 2008 av kvitrafn Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvor finner man denne xml profilen? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Er ikke 80 grader mye? Føler at mitt da er direkte kjølig siden det ligger på maksimalt 60 grader load, og 50 idle. Er et 9800 gtx kort, klokket litt høyere enn 9800 gtx black edition. Viften går ikke engang! Men hvor finner man denne xml-profilen? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) C:\Users\"username"\AppData\Local\ATI\ACE Forutsatt at du har laget en profil. Ganske selvinnlysende hva man må endre på når man først ser xml filen. "Automatic" eller noe slikt til "Manual" og "20" til "35" eller "67" eller "99" eller hva man skulle foretrekke. Endret 1. juli 2008 av kvitrafn Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Bråker ikke så mye, skal ikke si det ikke bråker litt, men har hatt skjermkort som har bråket mye mer, håper viften er av litt kvalitet så den holder en stund, på det nivået den ligger på nå. Temp er helt grei hos meg, 60 ~ under spilling med 2 120mm vifter, 1 som suger inn luft og en som presser luft ut. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Bråker ikke så mye, skal ikke si det ikke bråker litt, men har hatt skjermkort som har bråket mye mer, håper viften er av litt kvalitet så den holder en stund, på det nivået den ligger på nå. Temp er helt grei hos meg, 60 ~ under spilling med 2 120mm vifter, 1 som suger inn luft og en som presser luft ut. Kan ikke høre mitt 4870 annet enn ved oppstart. Sapphire, ligger på rundt 80 grader+- Høres ut som Sapphire kortene har stille vifter, noen som har andre merker og fornøyd med støynivået? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Bråker ikke så mye, skal ikke si det ikke bråker litt, men har hatt skjermkort som har bråket mye mer, håper viften er av litt kvalitet så den holder en stund, på det nivået den ligger på nå. Temp er helt grei hos meg, 60 ~ under spilling med 2 120mm vifter, 1 som suger inn luft og en som presser luft ut. Kan ikke høre mitt 4870 annet enn ved oppstart. Sapphire, ligger på rundt 80 grader+- Høres ut som Sapphire kortene har stille vifter, noen som har andre merker og fornøyd med støynivået? Powercolor ftw Den jeg har nå. Bråker ingenting Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det er vel strengt tatt samme vifte på både Sapphire og Powercolor enda. De bruker vel stockviften fra ATI så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Noen som vet hvordan viftene er på club3d sine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå