Gå til innhold

Bekreftlese av støynivået til 4870

Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merkoen @ Jeg henter snart mine 2 4850 kort som skal kjøre i crossfire. Gleder meg :D

Vurderte veldig også å kjøpe 4850, men har lest at det er noe feil med driverne slikt at viften ikke roterer fort nok ved høyt temp.

Lenke til kommentar

"It's not a bug, it's a feature!" Hehe...

Det må da være fint at viften ikke spinner opp for fullt, så lenge kortet ikke blir for varmt? Har lest at selve kretskortet ble så varmt at man kunne brenne seg på det. So?! Kan man ikke bare sette på sidedekselet på kabinettet, så gamle bestemødre og kattunger ikke uforvarende kommer borti skjermkortet når man selv sitter opptatt med spilling?

Raskere vifte vil jo heller ikke hjelpe på temperaturen inne i kabinettet (på 4850) siden det jo er like mange watt som skal kjøles uansett hvor fort vifta går.

Endret av asdfteam
Lenke til kommentar

Det må da være fint at viften ikke spinner opp for fullt, så lenge kortet ikke blir for varmt? Har lest at selve kretskortet ble så varmt at man kunne brenne seg på det. So?! Kan man ikke bare sette på sidedekselet på kabinettet, så gamle bestemødre og kattunger ikke uforvarende kommer borti skjermkortet når man selv sitter opptatt med spilling?

Raskere vifte vil jo heller ikke hjelpe på temperaturen inne i kabinettet (på 4850) siden det jo er like mange watt som skal kjøles uansett hvor fort vifta går.

Helt enig, den andre ulempen er at kortet ikke blåser luft ut av kabinettet som 4870.

Lenke til kommentar

Helt enig, den andre ulempen er at kortet ikke blåser luft ut av kabinettet som 4870.

oh plz. Skaff dere samme kabinett som meg.

90'talls kabinett uten topplokket (det som dekker 'taket' og begge veggene..) :-D

Lenke til kommentar
Hvordan går det med ditt 4870 MERKOEN, var det mye pes å installere kortet og hvordan er lyden forholdt til andre kort?

Venter på at de skal frakte pakken min fra lageret i Kristiansand til Postkontoret her. Om alt går etter planen kommer pakken halv fem.

Kommer sikkert ikke med støy-"oppdatering" før halv6 tiden. Får nytt kabinett også, så må flytte alt over dit :p

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Kommer sikkert ikke med støy-"oppdatering" før halv6 tiden. Får nytt kabinett også, så må flytte alt over dit :p

Har du fått problemer med hardware monteringen, siden det har nå gått noen timer? Hva slags kabinett har du kjøpt forresten?

Lenke til kommentar

Kan heller ikke høre mitt skjermkort untatt da du starter opp (vifta går på fult for å skyte ut evt støv.. vifta er syk kraftig da den er på max. :p)

på Idle er den 78c her. Men så en tråd på hvordan man skulle få ned denne tempen. Får se videre på det imårra.. *trøtt*

Lenke til kommentar

Har lest om fler som har rundt 70 grader idle temperatur. Men det øker bare ca 10 load.

Er noen på xs.org som melder om et script de legger i driveren, slik at viftehastigheten kan justeres. Det er oppløftende, da jeg er sikker på at ati vil fikse dette i juli driveren.

80 grader er heller ikke farlig, da disse kortene fint kan klare over 90 grader, men selvsagt er det betryggende å se temperatur under 70 load.

8800GT kortet mitt nærmet seg 90 grader load med orginalkjøler, så dette er ikke unormalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...