Gå til innhold

Xbox 360 med HDMI = God modell? Egen HDMI-ledning?

Steina

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestilt en Xbox 360 Premium med HDMI fra gamezone.no (produktlink)

Jeg ser i ettertid at de også selger egne ledninger til Xbox 360 for hva du skal ha av tilkoblinger, samt HDMI.

Jeg skjønner at konsoller flest har en egen "multikontakt" bak, så du trenger en overgang til denne, men trodde kanskje det var egen HDMI -kontakt på Xbox360 -modellene med HDMI.

Hvis jeg må kjøpe en HDMI -ledning i tillegg som egentlig passer på alle X360 modellene, hva er da forskjellene på med og uten HDMI?

Er det noe annet å utsette på denne modellen i forhold til andre modeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har bestilt en Xbox 360 Premium med HDMI fra gamezone.no (produktlink)

Jeg ser i ettertid at de også selger egne ledninger til Xbox 360 for hva du skal ha av tilkoblinger, samt HDMI.

Jeg skjønner at konsoller flest har en egen "multikontakt" bak, så du trenger en overgang til denne, men trodde kanskje det var egen HDMI -kontakt på Xbox360 -modellene med HDMI.

Hvis jeg må kjøpe en HDMI -ledning i tillegg som egentlig passer på alle X360 modellene, hva er da forskjellene på med og uten HDMI?

Er det noe annet å utsette på denne modellen i forhold til andre modeller?

På en xbox360 pro finnes det ingen HDMI utgang. Bare vanlig AV.

På xbox360 elite er det da en egen inngang, er ikke sikker på om det følger med HDMI kabel.

Det viktigste er da at du har en TV med HDMI inngang.

Forskjellen er ikke så stor syntes jeg. Bruker den vanlige AV kabelen med høyoppløsningskablene og da er grafikken perle.

Et stort pluss med elite modellen er jo at du får meg mye større harddisk, noe som er kjekt hvis man laster ned xbox originals spill, samt demoer filmer osv.

Trenger du en HDMI kabelekan du kjøpe en av meg for 250,-(Koster 400 i butikken). Helt ny. Har ikke brukt den engang.

mvh

Neptjune

http://spilldall.blogspot.com/

Lenke til kommentar

Om Xboxen er tilstrekkelig ny så er det HDMI-utgang på den. Denne utgangen er en helt standard hdmi-utgang som du kan bruke en helt standard hdmi-kabel (som ikke trenger koste særlig mer enn 150kr - det er bare tull å kjøpe dyrere hdmi-kabel enn dette). Du trenger ikke å kjøpe microsoft sin kabel, som er overpriset og ikke tilbyr noe ekstra over hva en vanlig hdmi-kabel kan tilby. Eneste forskjell på en Elite og en "Premium" i dag er harddiskstørrelsen, fargen, og at det følger med en hdmi-kabel i esken.

Lenke til kommentar

På xbox360 elite er det da en egen inngang, er ikke sikker på om det følger med HDMI kabel.

Forskjellen er ikke så stor syntes jeg. Bruker den vanlige AV kabelen med høyoppløsningskablene og da er grafikken perle.

Nå driver du voldsom feilinformasjon. Alle Xbox 360 konsoller per dags dato skal ha HDMI. Det gjelder Arcade, Pro og Elite.

At noen butikker har konsoller uten HDMI skyldes at de har flere gamle på lager de vil tømme før de selger de nye.

Ettersom han (trådstarter) bryr seg om HDMI og Komponent osv så regner jeg at han har en HD Ready Tv, og alle HD Ready Tv'er har minst en HDMI inngang.

Trenger du en HDMI kabelekan du kjøpe en av meg for 250,-(Koster 400 i butikken). Helt ny. Har ikke brukt den engang.
Tull! En HDMI kabel koster 129kr på Clas Ohlson!

Du trenger ikke Microsoft sin kabel, du kan bruke hvirkenn som helst HDMI kabel du finner.

Lenke til kommentar

Jeg har HDMI kabel, men jeg lurer på hva DETTE er godt for, hvis xbox-en har egen HDMI -tilkobling.

Er dette for å få HDMI på ikke-HDMI utgaver av X360?

Angående billig HDMI -kabler, så vet jeg at teoretisk så er et digitalt signal slik at du enten har signal, eller ikke har signal.

Du vil ikke få forstyrrelser med dårlig HDMI-kabel, men det må merkes at Biltema sine HDMI -kabler bør man styre unna, da disse ikke klarer 1080p av en eller annen grunn. (Testet med forskjellige kabler)

Xbox360 klarer vel uansett bare 720p \ 1080i

Men, jeg har lyst å koble til tv-en med HDMI ja, men jeg trenger analog aux for å også få koblet på anlegget, da jeg ikke har noen digital inngang på forsterkeren min. (NAD C372)

Jeg regner med dette går greit hvis det er en egen HDMI -kontakt bak på konsollen som jeg kan bruke til TV-en, samt at jeg bruker denne xbox overgangen som er med, til analog lyd.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Nå driver du voldsom feilinformasjon. Alle Xbox 360 konsoller per dags dato skal ha HDMI. Det gjelder Arcade, Pro og Elite.

At noen butikker har konsoller uten HDMI skyldes at de har flere gamle på lager de vil tømme før de selger de nye.

Ettersom han (trådstarter) bryr seg om HDMI og Komponent osv så regner jeg at han har en HD Ready Tv, og alle HD Ready Tv'er har minst en HDMI inngang.

Tull! En HDMI kabel koster 129kr på Clas Ohlson!

Du trenger ikke Microsoft sin kabel, du kan bruke hvirkenn som helst HDMI kabel du finner.

wops. Det er nye på markedet ja,der kan du se hvor oppdatert jeg er.Tok utgangspunkt i min pro og den er det ikke hdmi utgang på.

Beklager feilinfoen trådstarter!

Lenke til kommentar
Jeg har HDMI kabel, men jeg lurer på hva DETTE er godt for, hvis xbox-en har egen HDMI -tilkobling.

Er dette for å få HDMI på ikke-HDMI utgaver av X360?

Angående billig HDMI -kabler, så vet jeg at teoretisk så er et digitalt signal slik at du enten har signal, eller ikke har signal.

Du vil ikke få forstyrrelser med dårlig HDMI-kabel, men det må merkes at Biltema sine HDMI -kabler bør man styre unna, da disse ikke klarer 1080p av en eller annen grunn. (Testet med forskjellige kabler)

Xbox360 klarer vel uansett bare 720p \ 1080i

Men, jeg har lyst å koble til tv-en med HDMI ja, men jeg trenger analog aux for å også få koblet på anlegget, da jeg ikke har noen digital inngang på forsterkeren min. (NAD C372)

Jeg regner med dette går greit hvis det er en egen HDMI -kontakt bak på konsollen som jeg kan bruke til TV-en, samt at jeg bruker denne xbox overgangen som er med, til analog lyd.

Den pakka med hdmi kabel og audio adapter fra Microsoft, som du linker til, gir deg nettopp muligheten til å la tven få bilde via hdmi - og så bruker så audio adapteren til å kople lyd til en receiver/stereoforsterker via analog 2xrca eller optisk. Som du også skriver?

Pakken er inkludert i Elite versjonen.

Xbox360 kjører 1080p uten problemer.

De hdmi kablene Biltema som jeg har prøvd fungerer perfekt med 1080p (5m). Men jeg synes de var litt dyre så jeg har heller handlet hdmi kabler fra play-asia som har kostet kr 50,- inkludert porto.

Lenke til kommentar
wops. Det er nye på markedet ja,der kan du se hvor oppdatert jeg er.Tok utgangspunkt i min pro og den er det ikke hdmi utgang på.

Bare sånn FYI, så mener jeg at alle Pro maskinene har HDMI. Du har kanskje Premium?

Lenke til kommentar

Bare sånn FYI, så mener jeg at alle Pro maskinene har HDMI. Du har kanskje Premium?

I begynnelsen så hadde ikke Pro -modellene HDMI, da det kun var Elite som hadde dette, så det han sier stemmer.

Men i etterkant så har alle modellene blitt oppgradert til HDMI tydeligvis.

Jeg fant selv nylig ut at Arkade hadde kommet med modeller med HDMI.

Burde kanskje kjøpt dette istedet, og kjøpt harddisk på siden, men orker ikke å styre sånn for å spare bare noen hundrelapper.

Mr_Spock: Jeg tar til meg det du sier om Biltema sine HDMI -kabler og 1080p.

Må ha vært en dårlig kabel som jeg snakker om, eventuelt noe annet rart.

Lenke til kommentar

Kjøpte en pro for en stund siden og den var det ikke HDMI utgang. Ganske sugent.

Lenke til kommentar

Kravet for å merke Tv'en med "HD Ready merket er at den skal ha en oppløsning på minimum 1280x720p og ha minst en HDMI inngang.

Usikker på om det er krav med komponent og, men det vet jeg ikke.

Premium og Pro er akkuart den samme :!:
Lenke til kommentar
Kravet for å merke Tv'en med "HD Ready merket er at den skal ha en oppløsning på minimum 1280x720p og ha minst en HDMI inngang.

Usikker på om det er krav med komponent og, men det vet jeg ikke.

Jeg har denne TVen. Finner du noe HDMI på den er du god. Den er ikke den eneste uten HDMI heller. Kun de dyreste TVene hadde HDMI for 5-6 år siden.

Uansett er det ikke store forskjellen på komponent og HDMI på 720p så det er ikke et stort savn.

Lenke til kommentar
Mr_Spock: Jeg tar til meg det du sier om Biltema sine HDMI -kabler og 1080p.

Må ha vært en dårlig kabel som jeg snakker om, eventuelt noe annet rart.

Jeg har lest at andre også har hatt problemer med visse "billig"-hdmi kabler, spesielt om det blir litt lengde på de - typisk +5m

Mens det for mange går greit.

Forskjellig utsyr har nok forskjellige krav til kabel, så det er jo bare å prøve seg frem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...