Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde i Bios men i Vista[Løst]

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er skjermen svart helt til innloggingsbildet i Vista, med andre ord jeg ser ikke hva jeg gjør i bios.

Alle innstillinger på skjermen er prøvd og det er vel ingen innstillinger i Vista eller CCC som kan gjøre dette?

Maskinen kommer inn i bios det ser jeg på post displayet.

Det hele viste seg å være et driver problem, reinstallerte driverne og alt er normalt :p:blush:

Endret av Mas99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert LCD skjermen din som kicker på oppløsningen , eller rettere sagt GFX kortets VGA bios poster nok med 75hz og du bruker DVI.

Hatt dette problemet selv tidligere med et ATI kort.

Prøv med en VGA kabel for å sjekke (regner med at skjermen din har både dvi og vga input , og klarer 75hz på vga).

Lenke til kommentar
Sikkert LCD skjermen din som kicker på oppløsningen , eller rettere sagt GFX kortets VGA bios poster nok med 75hz og du bruker DVI.

Hatt dette problemet selv tidligere med et ATI kort.

Prøv med en VGA kabel for å sjekke (regner med at skjermen din har både dvi og vga input , og klarer 75hz på vga).

Det er forsøkt uten hell(var det første jeg kompå selv) men er jo litt rart at det bare skal oppstå av seg selv.

Lenke til kommentar
Du har ikke PC'n koblet til TV'n vel for hvis du har det/hadde det da du skrudde av PC'n pleier den og vise BIOS og slikt på den. Ihvertfall det jeg har erfart.

Har ikke hatt pc,n koblet til noen annen skjerm eller TV så det er ikke problemet.

Flere tips.

Lenke til kommentar

hadde det samme problemet en gang i tida. Fikk ikke bios bilde over DVI, men med DVI-VGA overgang funka det fint. Mener å huske at jeg fant ut at BIOS starta i et grafikk modus som monitoren ikke støtta over DVI helt enkelt og greit. Men jeg ser du har testa VGA kabel så da er det vel ikke det.

Lenke til kommentar
hadde det samme problemet en gang i tida. Fikk ikke bios bilde over DVI, men med DVI-VGA overgang funka det fint. Mener å huske at jeg fant ut at BIOS starta i et grafikk modus som monitoren ikke støtta over DVI helt enkelt og greit. Men jeg ser du har testa VGA kabel så da er det vel ikke det.

Får prøve vga kabel en gang til, og se om det er noen andre innstillinger jeg kan gjøre på skjermkortene.

Lenke til kommentar

Tok en titt på manualen til denne skjermen, men må si at jeg ble ikke helt klok på den.

Ser ut som den kun greier de oppløsningene som er satt som default og hvis ikke så går den over til "blank" mode.

Warning Messages

If there is something wrong with the input signal, a message appears on the screen or the screen goes

blank although the power indicator LED is still on. The message may indicate that the monitor is out

of scan range or that you need to check the signal cable.

Lenke til kommentar
Tok en titt på manualen til denne skjermen, men må si at jeg ble ikke helt klok på den.

Ser ut som den kun greier de oppløsningene som er satt som default og hvis ikke så går den over til "blank" mode.

Warning Messages

If there is something wrong with the input signal, a message appears on the screen or the screen goes

blank although the power indicator LED is still on. The message may indicate that the monitor is out

of scan range or that you need to check the signal cable.

Og så hvordan få signalane i range igjen og hvorfor/hvordan datt de ut. :hmm:

Lenke til kommentar
Mener ATI kortas VGA BIOS poster med Vesa 640x480 (75hz) .

Prøv å sett skjermens mode manuelt til IBM 640x480 eller Vesa 640x480.

Ikke mulig på skjermen så vidt jeg kan se, skal teste en gammel 15" nå.

Det hjalp ikke

Endret av Mas99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...