DeTomaso Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei. Har tidligere benytte Pandora både som radio mens jeg surfer/jobber og som radio på min Squeezebox. For en god stund siden fikk man den kjipe beskjeden om at dette ikke lenger var mulig å gjøre fra Norge. (Har kanskje noe med rettigheter å gjøre kan jeg tenke meg...) Når jeg nå går inn på siden der, senser den at jeg er fra Norge basert på min ipadresse. Er det mulig å gi seg ut for å være fra USA og få tilgang til tjenesten? Er det noen muligheter å gjøre dette med Squeezeboxen også? Den kobler seg jo direkte opp i nettet og har kanskje ikke de mulighetene en pc har... Kan jeg konfigfurere routeren min på en lur måte som forbigår problemet? mvh Detomaso PS; desom du kjenner til lignende tjenester som Pandora som vil kunne funke uten problemer er jeg takknemlig for tips... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Du trenger en proxy å koble deg gjennom Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Dette problemet skal man klare å unngå ved hjelp av en proxy tjeneste. En proxy tjeneste fungerer slik at trafikken din blir sendt igjennom en eller flere andre servere rundt om i verden slik at det ser ut som om trafikken i fra deg kommer i fra andre steder. Denne løsningen har to store ulemper. Sikkerhet og hastighet. Personlig bruker eg ikke proxy, men eg bruker ikke Pandora eller noen lignende tjeneste heller. Men eg har satt det opp slik at når en av spillerene mine skal koble seg til en nettradio så er det serveren som kobler seg til for så å videreformidle nettradioen til spilleren. Dette bør du da også aktivere. Når det gjelder sikkerhet og hastighet så kommer dette helt ann på hvilken proxy server du bruker. I de tilfellene eg har hatt behov for å bruke noe slikt så har de ofte vært veldig trege. Og dette vil da gå ut over lydkvaliteten eller oppleves som hakking i lyden. Sikkerhetsmessig så må du huske på at brukernavn, passord, tilgang og all annen informasjon tilknyttet tjenesten vil passere igjennom proxy tjeneren. En dårlig ide dersom du ikke stoler på sikkerheten eller folkene bak... Lenke til kommentar
DeTomaso Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Ja... tenkte kanskje at noe slikt måtte til... Har der noen anbefalinger når det gjelder proxy? Vil det være mulig å få squeezeboxen til å koble seg til via proxy? Noen som vet? mvh Detomaso Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ja... tenkte kanskje at noe slikt måtte til... Har der noen anbefalinger når det gjelder proxy? Vil det være mulig å få squeezeboxen til å koble seg til via proxy? Noen som vet? mvh Detomaso Det er fullt mulig å få den til å koble seg til gjennom proxy. Det du må gjøre er som følger: - på serveren må du sette det opp slik at spillerene kobler seg til serveren for å spille av nettradio - på serveren aktiverer du web proxy mot en utvalgt proxy server Da vil spillerene koble seg til serveren som igjen kobler seg til en proxy som igjen kobler til pandora. Men eg tror ikke dette går uten selve serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå