Nemesis90 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei Igår kveld så stoppet pc min opp plutselig, Jeg tokk og restartet den også ville ikke pcen inn i windows, tokk og dro ut og inn noen kabler, prøvde safe modus.. uten at det hjalp, men så plutselig kommer en Checkdisk, jeg trykker escape på den, og da kommer jeg plutselig inn.. Vel nokk om det, mitt problem er at jeg får checkdisk hver gang jeg starter pcen, og nei.. jeg kan ikke la den gå fordi den stopper bare, og hardisken lager en tikke lyd.. Det samme skjer om jeg prøver og trykke på noe som ligger på den, eller flytte over den minste ting... Hardisken jeg har problemer med, er ikke selve windows disken, men den jeg har mest filmer,bilder,musikk osv på. Jeg har prøvd og koble den ut, men da vil ikke den andre hardisken boote, får opp masse tull om noe mac cd boot, eller hva det het. Jeg er bombe sikker på at hardisken er på vei til og ta kvelden, men jeg skulle gjerne ha fått over ting fra den, men det går ikke fordi den bare låser seg om jeg prøver og ta noe backup... Fins det noen mulighet for og på en måte koble den fra, men fortsatt ta over filer.. Har prøvd ultimate boot cd, med diagnose tools.. men den finner ikke disken, selvom den vises i både windows/bios/boot. Hardisken som det er noe problemer med er en 500gig samsung spinpoint, og den andre hardisken er en western digital raptor 150gig(den fungerer bra) Jeg vet ikke om det er samsung disken eller om det er noe imellom diskene som får ting til og stoppe opp. kanskje en ødelagt/svak sata kabel? Om noen har peiling, eller opplevd lignene så hadde det vært kjekt og få vite noe! Er jævelig kjipt og miste nesten 500gig med ting jeg har hatt i flere år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå