fgr Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 jeg har en database fylt opp med spill i dette formatet: Assassin's Creed /X360 Assassin's Creed /PS3 osv... jeg vil søke igjennom hele og FLYTTE /X360, /PS3, /PS2 osv til begynnelsen av navnet så det blir: Assassin's Creed /X360 ->> /X360 Assassin's Creed hva er smarteste funksjonen å bruke til sånt? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Det smarteste vil være å redesigne hele databasen, og sette inn en egen kolonne for platform. Eller, enda bedre, lage en relasjonsdatabase slik at du ikke trenger å dobbelt-lagre tittelen på spillet. Endret 30. juni 2008 av Ultraskarp Lenke til kommentar
fgr Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Det smarteste vil være å redesigne hele databasen, og sette inn en egen kolonne for platform. ja det ville det, men dette er litt speedhack, trengs å gjøres kjapt.. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Eksempel: <?php $title = "Assassin's Creed /PS3"; $explode = explode("/", $title); echo "/$explode[1] $explode[0]"; ?> Trenger bare og sette inn navnene fra databasen inn i $title, så skal det fungere EDIT: du kan også ta bort / (slash) streken, hvis den er i veien Endret 30. juni 2008 av Famen Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Bra løsning. Men hvis noen av titlene har slash et sted i tittelen også så feiler den. <?php function title_rename($title) { if ($newtitle = preg_replace('/^(.*?)(\s)?(\/[^\/]*)$/', '\3 \1', $title)) { return $newtitle; } else { return $title; } } echo $new_title = title_rename('Some / game /PS3'); ?> Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Nå er preg veldig «overkill» for dette da. <?php function title_rename($title) { $pos = strrpos($title, '/'); if ($pos !== false) return substr($title, $pos).substr($title, 0, $pos); else return $newtitle; } echo $new_title = title_rename('Some / game /PS3'); ?> Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Nå er preg veldig «overkill» for dette da. *edit* Kan også bruke array_pop på løsningen til Famen. Ellers liker eg regex, siden den også trimmer vekk eventuell (enkel) whitespace før /PS3. Endret 30. juni 2008 av OISNOT Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Nå er preg veldig «overkill» for dette da. *edit* Kan også bruke array_pop på løsningen til Famen. Ellers liker eg regex, siden den også trimmer vekk eventuell (enkel) whitespace før /PS3. Vel, til det har man jo rtrim da Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hadde jeg brukt Array_pop hadde scriptet blitt mer avansert og ville tatt lengre tid før algoritmen hadde fått kalkulert seg ferdi , pluss at hvis han har lagret alle radene i databasen helt likt, noe som han selv sier han har gjort, så funker scriptet mitt helt perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå