8086 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Jeg har et veldig merkelig problem der veldig mange av snarveiene som er tilgjengelige gjennom startmenyen til Vista ikke fungerer. Mer spesifikt så fungerer de om jeg klikker på "Alle Programmer", leter meg gjennom hierarkiet, og trykker på ikonet. Men! om jeg f.eks. skriver "Excel" i søkefeltet og "Microsoft Office Excel 2007" dukker opp i resultatlisten, så skjer det *ingenting* om jeg klikker på ikonet med musa/trykker <Enter>. Det virker som det bare skjer med Microsoft Office. Om jeg søker på navnet på programfila ("winword.exe", "excel.exe", ...) så funker det. Utrolig merkelig! Det virker som det har inntruffet samtidig med at jeg ikke lenger kan høyreklikke på ikoner (gjelder alle programmer, også utenfor startmenyen - se bilde) og velge "Kjør som Administrator". Skjer ingenting der heller. Vet ikke helt når dette inntraff, men kanskje for en uke siden. Dessverre har jeg bare system restore punkter til to dager tilbake ... Noen som kan hjelpe meg med å få tilbake standard oppførsel? Den enkleste løsningen er sikkert å slette brukeren og opprette en ny, men den løsningen er mer tidkrevende enn jeg har tid til nå, fordi jeg da må endre alle innstillingene i programmene mine. Nesten like attraktivt som nyinstallasjon ... Endret 30. juni 2008 av 8086 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå