Gå til innhold

Ny mobil, med justering av skriftstørrelse på SMS?

Anbefalte innlegg

Min far begynner å se litt dårligere, så han har litt problemer med å lese tekstmeldinger på sin SE K810i.

Vi finner ikke noe mulighet for å øke skriftstørrelsen på denne (bare en versjon av orangebranded telefoner hadde visst denne funksjonaliteten?).

Nå begynner han å få lyst på ny telefon igjen, og vil jo da kjøpe en som har denne muligheten. Han har begynt å se på SE C902 (vet ikke om denne støtter dette), men er åpen for alle modeller om han finner noen som skriftstørrelsen kan økes på.

Vi kommer fra et anti-nokia hjem, men han kan til og med vurdere nokia om det er eneste løsning for å få større skrift.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Ser ut som om du har hatt flere siemensmobiler, og de har ihvertfall den muligheten.

Er siemens fan selv, og min M75 har også denne muligheten.

Nå er jo ikke disse så lette å få tak i lenger.

Lenke til kommentar
ingen med synspunkter, eller gidder å se i menyen på telefonen sin ?

Jeg tror at problemet er at ingen har en løsning ...

Det eneste jeg kan tenke meg er at folk med Windows-mobiler kanskje kan forandre tekststørelsen med en registerendring.

Jeg hadde søkt/spurt på XDA, f.eks. under general-kategorien:

http://forum.xda-developers.com/index.php

Tobias

Jeg fant dette på Windows-mobilen min i går. Ser også at andre har funnet det og at faderen ikke vil ha Windows-mobil, men jeg måtte bare rette opp litt i fra mitt forige innlegg :p

Tobias

Lenke til kommentar
Ser ut som om du har hatt flere siemensmobiler, og de har ihvertfall den muligheten.

Er siemens fan selv, og min M75 har også denne muligheten.

Nå er jo ikke disse så lette å få tak i lenger.

ja.. min far jobbet i siemens før, derfor har jeg fått dette inn med morsmjelka...

men det er ikke aktuelt med en gammel siemenstelefon.. de har vi opptil flere av liggende..

Min Nokia 6500 Classic har instillinger for tekststørrelse. Separate innstillinger for meldinger, kontakter og internett. Tror alle nyere Nokia har dette, uten at jeg er helt sikker.

takk for bryet med å sjekke :)

Lenke til kommentar
På min N95 kan jeg stille skriften i flere str. :)

ser farlig ut for at det kan gå mot Nokia neste gang for han da.. (siden det heller ikke er noen andre telefoner fra andre produsenter som frister). Det blir et nytt kapittel i et "anti-nokia" hjem i så fall:)

Endret av royrov
Lenke til kommentar

Kjøper du ein telefon med Series 60 3rd Edition (Nyare smarttelefon frå Nokia, f.eks. alle i E-serien) kan du installere Psiloc Font Magnifier (kostar €9,95), og få så stor tekst du vil, med enkel justering. Er svaksynt sjølv (dog ikkje pga. alder), og dette var til stor hjelp, og Font Magnifier er for min del ein fullgod erstattar for Talks/Zooms, som er langt dyrare. Kombiner Font Magnifier med eit tema som Universal Black (dersom han likar lys tekst/mørk bakgrunn), og du har ein skikkeleg lettlest telefon.

Med Font Magnifier kan du oppleve at du ikkje ser toppen av nokre bokstavar, fordi dei kjem utanfor "ramma" si, for meg har ikkje dette vore noko stort problem. Eit litt større problem er at infomeldingar kan miste vesentleg tekst, dersom meldinga er lang.

Har sett at teksten kan gjerast ganske stor på HTC S710 (Windows Mobile 6).

Vi kommer fra et anti-nokia hjem, men han kan til og med vurdere nokia om det er eneste løsning for å få større skrift.

Eg kjøper ein telefon som gjer ein god jobb, og let namnet kome i andre rekke, men andre er kanskje vanskelegare.

-Edit-

N95 har som nevnt av andre denne funksjonen, men det er 3 val - liten, medium, stor. Usikker på om dette er ein funksjon i alle telefonar med tilsvarande programvare (Series 60 3rd Ed. FP1).

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...