wûst Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Men hvordan vet du at det er svar på dine bønner, og ikke bare tilfeldigheter? Kan du komme med et eksempel du har opplevd? Jeg kjenner en som fikk stjålet 1200 kroner fra seg. Han bad til Gud om å velsigne tyven og om han kunne få det igjen. Senere var han på et møte og da kom det en mann opp til ham. Han sa at Gud hadde sagt at han skulle gi han penger. Han eg kjenne sa at han ikkje konne ta imot å alt det der, men mannen insisterte. Så, senere på kvelden kom det en annen mann bort te han og sa, at Gud hadde sagt han skulle gi ham noe penger. Han jeg kjenner sa igjen at han ikke kunne ta imot, men mannen insisterte. Da han jeg kjenner kom hjem så han etter hvor mye penger han hadde fått, det var nøyaktig 2400. Hvis du kaller det en tilfeldighet, kaller jeg deg trangsynt. HAHAHAHAHA, fin historie Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Så det du sier er at det ikke eksisterer fodi en test sa det ikke eksisterte? Så det jeg har opplevd er bare en bløff? Så når jeg har sett helbredelse, så er det bare tull? Jeg skal ikke tro på meg selv fordi en test som jeg ikke vet hvem innvolverte sa noe annet? Lenke til kommentar
wûst Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du må da skjønne at det ikke finnes noen form for "bønn". Alt er bare tilfeldigheter. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Så det du sier er at det ikke eksisterer fodi en test sa det ikke eksisterte?Så det jeg har opplevd er bare en bløff? Så når jeg har sett helbredelse, så er det bare tull? Jeg skal ikke tro på meg selv fordi en test som jeg ikke vet hvem innvolverte sa noe annet? Når man tror på gud og samtidig opplever ting som er merkelig, styrker det troen fordi du tror faktisk at det er guden din som står bak, men saken er at det er helt andre årsaker. Tenk om f.eks Chris Angel hadde sagt det var en gud som fikk han til å gå på vannet, å gjøre alle illusjonene hans. Helbredelser og overnaturlige opplevelser er ikke noe mer sant enn det illusjonister og andre tryllekunstner driver med, men man liker gjerne å tenke noe annet, og dette innser man gjerne ikke før man slutter å tro på gud. Endret 3. mars 2009 av MrLG Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvorfor tror kristne at bønn virker? Etter å ha fått positivt svar på 1000 bønner er det vanskelig å tro at det ikke virker. Hva slags svar? Og var de svarene fortløpende etterhverandre? Eller var det negative svar innimellom? I så fall, hvor mange negative svar har du fått? 1? 10? 100? 500? 1000? Hvis du er så heldig at han svarer så mye positivt, hvorfor har du ikke bedt om fred i verden da? Men DET klarer ikke den ynkelige guden, da er det plutselig en test han har gående med oss... so it seams.... Mener du Gud skal påtvinge fred på de som ikke vil ha fred ? Så du mener det er mer riktig at de som vil ha fred blir påtvunget krig? Nei Hva er det du prøver å si da? RWS lurte på hvorfor det ikke er fred i verden når Gud finnes Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Jeg kjenner en som fikk stjålet 1200 kroner fra seg. Han bad til Gud om å velsigne tyven og om han kunne få det igjen. Senere var han på et møte og da kom det en mann opp til ham. Han sa at Gud hadde sagt at han skulle gi han penger. Han eg kjenne sa at han ikkje konne ta imot å alt det der, men mannen insisterte. Så, senere på kvelden kom det en annen mann bort te han og sa, at Gud hadde sagt han skulle gi ham noe penger. Han jeg kjenner sa igjen at han ikke kunne ta imot, men mannen insisterte. Da han jeg kjenner kom hjem så han etter hvor mye penger han hadde fått, det var nøyaktig 2400. Hvis du kaller det en tilfeldighet, kaller jeg deg trangsynt. Hvis du tar en anektdote for virkelig bevis så er DU trangsynt Endret 3. mars 2009 av Derfern Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ser ikke det anekdotiske, den er ikke humoristisk engang. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Så det du sier er at det ikke eksisterer fodi en test sa det ikke eksisterte?Så det jeg har opplevd er bare en bløff? Så når jeg har sett helbredelse, så er det bare tull? Jeg skal ikke tro på meg selv fordi en test som jeg ikke vet hvem innvolverte sa noe annet? En test? Nei nei, en hel HAUG med tester! Dette har hver eneste gang feilet, bønn hjelper ikke og hadde du skjønt noe av helbredelse hadde du skjønt at hvis det virkelig hadde vært noe i dette kunne de ha helbredet alle, men i dag må de nøye seg med noen ignorante kristne som benker seg opp for å bli lurt... Hadde du lest bittelitt psykologi hadde du skjønt sammenhengen til hvorfor du tror bønn virker, men det gidder jeg rett og slett ikke å skrive her, er du interisert får du finne det selv... Som MrLG sier, du MÅ være kristen for IKKE å se at dette er en kjempe bløff.... Og det neste som du sier er at du har sett amputerte få lemmene tilbake... hvorfor går ikke det egentlig? Det hadde imponert meg, men hvorfor kan de ikke helbrede amputerte? Har hørt en skikkelig lam unnskyldning for det og det var at folk ville blitt redde hvis de så det.... Tvert i mot tror jeg det ville styrket troen til de tilstedeværende jeg... Og hvorfor holder de på i norge, der alle er rike, fete og stort sett fornøyde... Hvorfor drar de ikke ned til afrika og helbreder de som virkelig trenger det? Har du aldri stilt deg det spørsmålet? Jeg kan gi deg svaret: penger... De fleste lever av dette, pedersen inkludert! Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du snakker som om du vet at helbredelse kun skjer i den vestlige verden. Prøver du å manipulere det han sier? Han tror helt klart at det skjer mirakler i hele verden. Dessuten er vel ikke studiene om bønn så ensidige. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Så du tror at å tenke på personer hjelper dem? Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Så du tror at å tenke på personer hjelper dem? Nei, jeg tror at å tenke på personer og be til Gud for dem hjelper Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du må da skjønne at det ikke finnes noen form for "bønn". Alt er bare tilfeldigheter. Da ønsker jeg å spørre om hva du tenker om ånder å spøkelser? Er de også bare tilfeldigheter? Man har jo en LANG rekke vitner for denne typen fenomener. Vitneutsagn er et viktig bevis i Norske rettsaker. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Så du tror at å tenke på personer hjelper dem? Nei, jeg tror at å tenke på personer og be til Gud for dem hjelper Vel, det du gjør er jo strengt tatt bare å tenke på den personen du ber for. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du må da skjønne at det ikke finnes noen form for "bønn". Alt er bare tilfeldigheter. Da ønsker jeg å spørre om hva du tenker om ånder å spøkelser? Er de også bare tilfeldigheter? Man har jo en LANG rekke vitner for denne typen fenomener. Vitneutsagn er et viktig bevis i Norske rettsaker. Pfft. Ånder og spøkelser er for meg like ekte som gud. De er et produkt av vår fantasi, man kan se mye rart når man er ute og går i en mørk natt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du må da skjønne at det ikke finnes noen form for "bønn". Alt er bare tilfeldigheter. Det finnest ingen tilfeldigheter, berre folk som går i sine eigne tankar. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Nei, jeg tror at å tenke på personer og be til Gud for dem hjelper Men hvorfor? Gud vet allerede hvem som trenger hjelp, hva de trenger hjelp med og hvorvidt de fotjener det, så hvorfor be? Og hvorfor hjelper gud vennen din med få tilbake noen få kroner, mens andre, som ber om å kanskje bli voldtatt litt sjeldnere av kongolesisk gerilja, blir ignorert? Siden det er så mange som tror at bønn fungerer, kan dere ikke alle be om noe skikkelig ekstraordinært for en gangs skyld? Gud imponerer ingen ved å bruke tre dager på å helbrede en forkjølelse eller to uker på å gi noen en lønnsøkning. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du må da skjønne at det ikke finnes noen form for "bønn". Alt er bare tilfeldigheter. Da ønsker jeg å spørre om hva du tenker om ånder å spøkelser? Er de også bare tilfeldigheter? Man har jo en LANG rekke vitner for denne typen fenomener. Vitneutsagn er et viktig bevis i Norske rettsaker. Pfft. Ånder og spøkelser er for meg like ekte som gud. De er et produkt av vår fantasi, man kan se mye rart når man er ute og går i en mørk natt. Utrolig å se at folk bare kan blånekte for hva tusenvis av andre medmennesker har opplevd. Hva med folk med sysnke evner da? Hva tenker du om det? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du må da skjønne at det ikke finnes noen form for "bønn". Alt er bare tilfeldigheter. Da ønsker jeg å spørre om hva du tenker om ånder å spøkelser? Er de også bare tilfeldigheter? Man har jo en LANG rekke vitner for denne typen fenomener. Vitneutsagn er et viktig bevis i Norske rettsaker. Ved vitneutsagn blir man utsatt for en spørring for å identifisere at vedkommende kan stå for hva en sier. Hvordan vet vi at disse subjektive observasjonene fremmer det som objektivt skjedde? Nei, vi kan rett og slett ikke bruke vitner innen vitenskap. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Utrolig å se at folk bare kan blånekte for hva tusenvis av andre medmennesker har opplevd. Hva med folk med sysnke evner da? Hva tenker du om det? Tingen er at tilsvarende bønnesvar og mirakler skjer både i den jødiske, islamske og hinduistiske verden (og selvsagt for alle andre religioner), såvidt jeg vet også med tilsvarende hyppighet. Disse religionene er delevis eller totalt inkompatible og man kan dermed ikke tro på alle sammen samtidig. Du har pga av ditt opphav "valgt" å tro på den kristene biten av dette og mest sannsynlig avfeie de andre. Jeg og andre ateister velger å avfeie alle siden vi ikke har noe godt objektivt grunnlag for å tro på noen av dem (det har heller ikke kristene). Når man i tillegg kan ganske greit forklare hvordan slike historier blir til, så er det rett og slett ingen grunn til å tro på det. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Disse religionene er delevis eller totalt inkompatible og man kan dermed ikke tro på alle sammen samtidig. Det står masse om andre ånder i Bibelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå