Gå til innhold

BK: HDR bilde av ein blomster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har liten erfaring med HDR, så den biten for noen andre ta seg av.

Jeg falt for stemningen i bildet ditt, det er mørkt, dystert, og melankolsk, akkurat slik jeg liker det :)

Du har valgt en anderledes vinkel, og lykkes godt med det! Jeg liker også svært godt fargene på bladene oppe til venstre.

Et flott bilde!

Mvh Luze

Lenke til kommentar

Liker og bildet, men henger meg på de øvrige når det gjelder det hvite nede til høyre. Antar dette er en blomst som er godt ute av fokus. Hva om du prøvde å klone bort denne? Du har lagt så mye arbeid i et godt bilde at noen minutter ekstra vill gjort det lille ekstra.

Lenke til kommentar
Liker komposisjonen og stemningen i bildet, men syns desverre at bildet er litt uskarpt, det synes jeg ødelegger litt når det ser ut til at tanken er at det skal være skarpt.

Nå er jo hovedmotivet skarpt og fint, hadde blomstene i bakgrunnen vært behaglig uskarpe hadde det ikke gjort noe overhodet. Dessverre lyste spesiellt den bakerste opp for mye og gjorde for mye ut av seg og derfor mente jeg den burde fjernes. Bakgrunnsuskarphet er nok definitivt intensjonen her som seg hør og bør.

Lenke til kommentar

Hovedmotivet ditt er veldig fint. Jeg kan ikke se at det er veldig uskarpt, men et lite drag til med USM klarer det kanskje? Plasseringen av stilken og blomsten er veldig fin.

Men bakgrunnen ødelegger alt for meg. Begge blomstene som er ute av fokus tar alt for mye av inntrykket. Det hjelper nok ikke å gjøre dem enda mer ute av fokus heller, jeg tror de må bort (Altså ikke beskjæres fysisk, bare flyttes litt på slik at de kommer utenfor ruten)

Én enslig våt hvit rose hengende med en enslig stilk diagonalt inn fra siden mot en mørk nesten svart bakgrunn. Det ville jeg heller sett. Har du tilgang på området vil jeg råde deg til å prøve en gang til. Ta med noe hyssing og en spruteflaske med vann.

PS: hva har HDR gjort her egentlig? Jeg kan ikke se spor etter teknikken, så da må det jo være bra utført... :)

- Rams

Lenke til kommentar

Bildet blei tatt klokka ca 06.00 om morgonen.

Lokasjonen er ca 50cm fra betongveggen på altanen, så den er innen rekkevidde for fleire forsøk ja

Vinkelen på stilken på blomstern er sånn den henger i lufta, regnet var også naturlig. Men no kjem det vel snart godvær håper eg, så da spørs det ikkje om eg må ut med gardensnaken for å få dråper på den igjen.

HDR gjorde vel mest med bakgrunnen og dei bladene oppe til venstre som er i fokus.

Var egentlig ute for å teste AEB på kamera mitt når dette motivet kom inni søkern... tilfeldigheiter... mjah... er vel ofte slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...