Gå til innhold

vista aka blåskjermsjarm OS

Anbefalte innlegg

Jeg har et mega problem med vista!

prøvde meg på vista home premium 32bit, fikk OS install og funka ok trodde jeg.

Når jeg skal se film via VLC eller mediaplayer, uansett avspillings software så kommer det rødskjerm med masse koslige beskjeder jeg ikke rekker og lese før maskin er i reboot.

Samme med spill, kan variere med 5-10 min spilling og så kommer det opp noe med minnedump på en rød eller "blåskjerm" og så reboot:P plagsomt, MHM!

Alle delene i pc`n er vista godkjent eller hva jeg skal kalle det.

amd ath 6000+, 4gb kingston hyperX PC6400, Xtrem creative, HD 3870, asus HK og nok GB plass

+ vista sier at skjermkorte mitt sux (ati sapphire radeon HD 3870 512mb gddr4) så jeg prøvde og redusere bakgrunns effekter osv.

Men tror ikke det har noe og si, GPU er jo god nokk! fungerer som F i XP pro 32 og 64bit

det er ingen undergang og kjøre xp pro som os, mn vil jo ha DX 10 muligheten i spill..

HJELP :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåskjermen er egentlig et verktøy for å finne ut av hva som er galt.

Skru av at Windows rebooter når du får blåskjerm og sjekk hvilken driver det er neste gang du får blåskjerm.

Sannsynligvis er det skjermkortdriverne, og den beste løsningen er å oppdatere driverne.

Menneh, hva mener du med rød skjerm?...

Lenke til kommentar

takk for responsen.

Nei, det jeg mener med "rødskjerm", er det samme som den blå bare at den kom i rød farge:P

Vet ikke om det er noen forskjell, så skrev det bare in case det var noen forskjell.

Jeg oppdaterte driverne på skjermkort, lydkort.. Problemet var stadig der

Men en ting, det skal vel ikke ha noe og si, men jeg formaterte bare partisjon der jeg har OS, for og ikke miste alt annet på de andre partisjonene, kan det ha noe og si kanskje ?

skal prøve og laste vista på nytt i en nær framtid. Akkurat nå for xp duge

Lenke til kommentar

Om "blåskjermen" er rød må det nesten være noe galt med skjermkortet. Har aldri hørt om at disse er rød før. MS hadde tenkt å endre dette i Vista, men det ble det ikke noe av.

Jeg ville ha sjekket med et annet skjermkort for å sjekke om det går fint.

Lenke til kommentar

Nå er det andre boller i ovnen!

Hele faens problemet var at den ene kjernen på prossor ikke ble funnet. Oppdaterte den og VIPS så var alt av blåskjerm historie..

Faen at man skal kløne så forbanna mye før man finner en bagatell feil.. noob me down to hell

happy!

Lenke til kommentar
Nå er det andre boller i ovnen!

Hele faens problemet var at den ene kjernen på prossor ikke ble funnet. Oppdaterte den og VIPS så var alt av blåskjerm historie..

Faen at man skal kløne så forbanna mye før man finner en bagatell feil.. noob me down to hell

happy!

Heisann.

Sliter med lignende problem, og det kan jo være at en av kjernene på min CPU også ikke blir funnet. Hvordan fant du ut dette?? Er det et program man kan kjøre for å teste de ulike kjernene på CPU'en? Eller finner man noe i BIOSen angående dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...