Gå til innhold

Abit Siluro GF4 Ti4200-8X OTES: Der dreit jeg i buksa gitt

Anbefalte innlegg

:grumpy:

Så kom testen av dette kortet en uke for sent. Jeg slo på stortromma og kjøpte meg PC (for 10 lapper u/skjerm), for første gang på 6 år. Valg av skjermkort falt på Abit Siluro GF4 Ti4200-8X OTES av tre grunner:

- Det var dyrt. (Dyre kort er gjerne bedre enn billige).

- Det så fancy ut. (Nei, jeg kan ikke mye om dagens hardware ;) ).

- Viktigst av alt - har hørt om andre Abit skjermkort at de er støysvake(!!!)

Vel, jeg monterte maskinen, og det første jeg reagerte på var at 'helvete så mye denne boxen bråker'. Og når Hardware.no anmelder kortet, få dager senere, som et BRÅKETE kort - med store bokstaver - så kan man vel si jeg har driti ganske langt. :shrug:

Tror det skal byttes ut ASAP. Men her kommer jeg med et spørsmål: Hvor mye vil jeg få for dette knapt brukte kortet på markedet? Ny-prisen ligger på ca. 1550,- hos Komplett.

Panasony

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips, martin_meling!

Så lenge de ikke kverulerer på at det mangler litt omslagsplastikk, tror jeg dette skal gå i havn med en dags margin.

:woot:

Forresten noen som har et stillegående kort å tipse om i farta?

Mvh,

Panasony

Lenke til kommentar

Om du mener omslagsplast som: den antistatiske saken som er rundt kortet, så tror jeg del kan skape problemer. Men om du mener plasten rundt esken, så skal ikke det gjøre noe!

Du må regne med at det går litt over en uke fra du sender kortet til du får penger inn på kontoen din (hos komplett)

Lenke til kommentar

Zalman heatpipe funker bra hos meg på min ti4200. Anbefalles hvis du ikke vil overklokke :woot: Dessuten hvordan vet du at det neste kortet du anskaffer er tilfredstillende lydmessig i dine ører?

- J

Lenke til kommentar

Du har et poeng der, Jay. Men hvis man gjøre litt research her på forumet og nettet forøvrig, bør det vel bli årnings..!

Hvordan funker dette med en slik kjøler da? Får man fjernet den spesielle OTES-viften som sitter på kortet fra før? For den må vel vekk først..

Panasony

Lenke til kommentar
Du har et poeng der, Jay. Men hvis man gjøre litt research her på forumet og nettet forøvrig, bør det vel bli årnings..!

Hvordan funker dette med en slik kjøler da? Får man fjernet den spesielle OTES-viften som sitter på kortet fra før? For den må vel vekk først..

Panasony

Lyd/støy er jo subjektivt da, så jeg mener man kan aldri være sikker. Zalman er helt uten vifte og dermed helt lydløs ;-)

- J

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...